Massive Media Match, de in Gent gevestigde Belgische tak van de internationale IAC/InterActiveCorp Group, maakte eind vorige week enkele revolutionaire vernieuwingen aan zijn dating platform Twoo bekend. Eerder deze maand werd al de mogelijkheid geïntroduceerd om via korte video’s met elkaar te chatten. Later dit jaar wordt het ook mogelijk om korte video’s toe te voegen aan het profiel.
“In de chatruimte van Twoo kan je videoboodschappen van maximaal 15 seconden naar elkaar sturen. Nadat deze door de ontvanger zijn bekeken, verdwijnen die video’s ook voorgoed, net zoals bij Snapchat. Dit is een primeur voor de online dating wereld”, zegt Nicolas Van Hoorde, Director of Product bij Twoo.
Deze video’s hebben een dubbel doel, aldus Lien Louwagie, Community Director bij Twoo: “Ten eerste veraangenamen ze de chat-ervaring, en voor vele gebruikers is chat de voornaamste reden om een online datingsite te bezoeken. Met deze toevoeging wordt chatten nog dynamischer, efficiënter en vooral nog meer ‘fun’. Ten tweede vermijden gebruikers zo de gekende ontgoochelingen op andere datingsites: dat de gesprekspartner niet is voor wie hij of zij zich uitgeeft, of dat hij of zij een jaren oude foto heeeft gebruikt.”
De toevoeging van video is niet de enige aanpassing die Massive Media aan zijn online datingplatform heeft gemaakt. Twoo kreeg ook een sterk vereenvoudigde registratieprocedure. “Voortaan kan de registratie in twee stappen gebeuren”, licht Lien Louwagie toe. “In een eerste stap hoefen gebruikers niet al hun gegevens in te vullen, maar kunnen ze wel al even proeven van de mogelijkheden en profielen die op Twoo te vinden zijn. Wie daardoor overtuigd geraakt van de waarde van het platform kan de registratie voltooien met de rest van de informatie. Deze aanpak heeft ons vorig jaar een ‘boost’ van het aantal registraties opgeleverd.”
Een andere radicale wijziging betreft de prioriteit bij het ontwikkelen en ontwerpen van het online platform. “Voortaan wordt de mobiele gebruikerservering de focus bij alles wat we doen”, aldus Nicolas Van Hoorde. “Zo willen we ervoor zorgen dat onze gebruikers ook onderweg steeds een optimale ervaring hebben. Bij elk nieuwe ontwikkeling of aanpassing aan de pagina wordt eerst uitgeprobeerd hoe dit eruitziet op mobiele toestellen. Als die interface nog niet optimaal is, beginnen we opnieuw tot het goed zit. Dankzij onze ‘responsive design’ kunnen we dan elke gebruiker een interface aanbieden die is aangepast aan het toestel waarmee hij of zij ons bezoekt, of het nu een smartphone, desktop of tablet is.” Massive Media Match speelt hiermee in op het groeiend aantal mobiele gebruikers van online datingplatforms.
Massive Media Match hoopt hiermee van Twoo het meest succesvolle online datingplatform ter wereld te maken. Een haalbare ambitie gezien de groei van het aantal actieve gebruikers op het einde van 2015, meent Lien Louwagie: “Door de vereenvoudiging van de registratieprocedure hebben we heel wat nieuwe bezoekers mogen verwelkomen, die dan de voordelen van ons datingplatform tegenover de concurrentie konden ervaren. Bovendien hebben we heel wat inactieve leden kunnen overtuigen om de site opnieuw te bezoeken, en te genieten van de nieuwe mogelijkheden.”
Dit zorgde mee voor een recordaantal van 14 miljoen unieke bezoekers in december 2015. “We zijn ervan overtuigd dat we deze positieve trend nog een hele tijd kunnen voortzetten,” vervolgt Lien Louwagie, “dankzij de nieuwe mogelijkheden die we recent hebben toegevoegd, en dankzij wat we voor onze gebruikers nog in petto hebben.”