GENT – DALTIX, het Belgisch platform voor real-time inzichten in prijzen, promoties en assortiment in Food, FMCG en DIY retail, maakt vandaag bekend dat het succesvol een kapitaalronde heeft afgesloten van € 1,3 miljoen. Dit ter ondersteuning van de groeiversnelling in de Benelux en expansie naar andere markten, alsook de lancering van nieuwe innovaties. Founder Jonas Deprez laat zich omringen door investeerders waaronder een groep rond Tim Duhamel (InSites Consulting) en Pieterjan Bouten en Louis Jonckheere (Showpad).
DALTIX, opgericht in 2016 door Jonas Deprez, gesterkt door bijna 30 medewerkers, is een Belgisch bedrijf met een belangrijke tech-hub in Lissabon (Portugal). DALTIX helpt klanten als Test Aankoop, Makro, Dreamland en Intergamma met de implementatie van prijzen en promoties van elk product. Dit doen ze door automatisch dagelijks alle informatie te verzamelen van concurrerende retailers; deze te verwerken en te linken met het assortiment van hun klanten. Ook leveranciers zoals Unilever en Lotus helpen ze om grip te krijgen op wat er gebeurt met hun producten in de markt; en hoe ze met hun merken gepositioneerd staan in hun categorie.
Gentse topnamen investeren mee
Dankzij de solide groei de voorbije jaren, heeft het bedrijf succesvol een kapitaalronde van 1,3 miljoen € afgesloten om zo zijn Europese ambities en de lancering van nieuwe innovaties te kunnen concretiseren. Een groep rond Tim Duhamel, Pieterjan Bouten en Louis Jonckheere stapte mee in deze investeringsronde.
Tim Duhawel is co-founder en CSO bij het Gentse marktonderzoeksbureau InSites Consulting. Pieterjan Bouten en Louis Jonckheere richtten in 2010 samen het bureau voor mobiele ontwikkeling In The Pocket op en een jaar later het toonaangevende sales enablement platform Showpad dat intussen al meer dan 250 medewerkers telt en meer dan 1.000 klanten heeft wereldwijd.
Google van de retail
De baseline, Beyond Data drukt uit dat DALTIX echter meer doet dan enkel data aanleveren. “We verrijken en verwerken deze data via Big Data en AI technologie. Momenteel doen we dat voor de Benelux markt, voor meer dan 5 miljoen producten bij meer dan 60 retailers. Alle inzichten worden beschikbaar gesteld in handige toepassingen voor commerciële mensen”, legt Jonas Deprez, CEO van DALTIX uit.
“We denken niet in grenzen en willen ook andere Europese markten veroveren. De eerste jaren willen we zo de omzet minimum blijven verdubbelen. Het is onze ambitie om de Google van de retail te worden”, verklaart Deprez.