GENT – Samen met 9 andere organisaties heeft Twikey zijn schouders gezet onder het initiatief “Cheer for champions”, een nationale actie ten voordele van alle medewerkers in de zorgsector in België die momenteel de strijd aangaan tegen het coronavirus. Het doel van deze nationale fondsenwervingscampagne is om de zorgmedewerkers extra te ondersteunen, tijdens en na deze crisis en om de zorgsector te wapen voor dergelijke rampen in de toekomst. Alle ingezamelde middelen gaan voor 100% naar het fonds, aangezien alle betrokken partijen kosteloos hun diensten verlenen.
Twikey, opgericht in 2013 en met hoofdkantoor in Gent, verzorgt in samenwerking met RingRing het betaalluik van de campagne “Cheer for champions” door de technologie te voorzien om sms-betalingen uit te voeren. Mensen kunnen namelijk geld doneren door een sms met boodschap CHEER en een zelf te kiezen bedrag (vb. CHEER 5) te sturen naar 8686. Via een door Twikey gegenereerde betaallink kunnen ze het geld dan storten. Ze hebben hiervoor enkel een betaalapp nodig op hun smartphone.
Bedrag naar keuze
Dominique Adriansens, één van de oprichters van Twikey legt uit: “Deze technologie werd speciaal voor deze actie ontwikkeld samen met RingRing. Bij normale campagnes is het zo dat de telecom providers een betalend SMS nummer ter beschikking stellen waarbij een klein vastgelegd bedrag gestort wordt via de factuur van de Telecom. Uniek aan deze Twikey-RingRing setup is dat de donateur het bedrag volledig zelf kan kiezen en de donatie komt direct op de rekening van het goede doel. Zo is het mogelijk om ook grotere bedragen te laten storten.”
Flexibel geld innen via SMS
Patrice Huybrechts, CEO van RingRing: “Twikey en RingRing werken al enkele jaren samen om online domiciliëringen via SMS kanalen af te sluiten en recent werd de stap gezet om ook via onze communicatieoplossingen andere manieren van betalen toe te laten. Deze nieuwe oplossing kan aan NGO’s de mogelijkheid geven om flexibeler om te gaan met het innen van geld via SMS. ”