GENT – De Belgische specialist in videostrategie StoryMe opent, na Gent, een tweede Belgische kantoor in Brussel. Met 3 recente senior-aanwervingen verstevigt StoryMe bovendien zijn positie op de markt van de videomarketing met de nodige maturiteit, ervaring en inzicht. De start-up neemt met zijn 65 medewerkers een voortrekkersrol in op data en performance gebaseerde videostrategie.
In 2013 ontstond StoryMe als ambitieuze start-up met een duidelijke missie: complexe onderwerpen eenvoudig uitleggen met animatievideo’s. Het jonge Gentse bedrijf slaagde erin om in korte video-animaties de kernboodschap van bedrijven concreet te illustreren. Zes jaar later is de videomarkt voor bedrijven danig geëvolueerd. En net zoals StoryMe in 2013 een pioniersrol bekleedde, wil het bedrijf opnieuw een voortrekkersrol spelen. Stichter en CEO Lorenzo Bown: “Artificiële intelligentie en de digitalisering bieden enorm veel opportuniteiten. Aan de hand van videocontent en -campagnes gebaseerd op data willen we bedrijven in staat stellen heel nauwkeurige doelstellingen en doelgroepen te bereiken.”
Data en Performance marketing
“Vandaag kan iedereen met zijn smartphone een video draaien”, verklaart Bown. “In deze agressieve markt zien wij al langer geen toekomst. Op basis van onze eigen ervaring en know how willen wij met bedrijven en merken strategisch nadenken over hoe ze video optimaal kunnen inzetten om hun doelstellingen te bereiken. De mogelijkheden die dataverwerking ons biedt om performance marketing van bedrijven te optimaliseren, zijn hierbij enorm.”
StoryMe kon recent nog zijn nut bewijzen door geslaagde projecten voor onder meer Audi, Heineken, BNPParibas en Decathlon.
Belgische pionier in DCO
StoryMe is vandaag de enige Belgische specialist die gebruik maakt van DCO, een technologie voor reclame- en marketingcampagnes die gepersonaliseerde advertenties creëert op basis van de data over de kijker op het moment dat hij/zij de advertentie bekijkt. Omdat het advertentiemateriaal relevanter is en ook werd getest en geoptimaliseerd, presteren dynamische advertenties doorgaans beter dan hun statische tegenhangers, soms met een aanzienlijke marge.
Een van de meest voorkomende toepassingen voor DCO is product retargeting-advertenties. Deze advertenties tonen dynamische inhoud op basis van het browsen van een persoon op de website, zoals producten die worden bekeken of toegevoegd aan een winkelwagentje. Dynamische advertenties kunnen ook worden gebruikt voor prospectie aan de hand van variabelen als locatie, gedrag, apparaat, demografische gegevens en context.
Dynamische advertenties kunnen bovendien automatisch geoptimaliseerd worden. Zo werden bijvoorbeeld voor de Heinekencampagnes de video’s van StoryMe continu aangepast in functie van het profiel van de ontvanger (geslacht, leeftijd, …) maar ook in functie van andere varianten zoals de weersomstandigheden of de locatie in real time van de ontvanger.
Senior aanwervingen
Lorenzo Bown blijft meer dan ooit de grote inspirator van StoryMe. Hij beseft echter dat de job van CEO heel veel energie en opoffering vraagt. Lorenzo besloot daarom samen met aandeelhouder Jerôme Lhoist zich te laten bijstaan door Thomas da Luz Duque (Head of Performance), Steve Tummeleer (CFO) en Ulrich Biebaut (Head of Sales). Samen moeten ze de omwenteling naar performance driven videomarketing mee in goede banen helpen leiden.