StoryMe.be is een goed jaar geleden opgericht. Het bedrijf specialiseert zich in het maken van animatiefilmpjes van 60 seconden om complexe zaken uit te leggen. Oprichter Lorenzo Bown en zijn team, dat ondertussen uit acht mensen bestaat, hebben op die manier duidelijk een behoefte gedetecteerd, want het bedrijf heeft inmiddels al 250 klanten. Daarbij zitten een aantal kleine en middelgrote ondernemingen uit het hele land en dus ook uit Oost-Vlaanderen, maar ook grote namen zoals Microsoft, Mobistar, Coca-Cola en Unilever.
Eenvoud
Het belangrijkste kenmerk van de filmpjes is hun eenvoud en hun korte looptijd. “Onze sterkte is dat we heel veel kunnen duidelijk maken in weinig tijd”, zegt Bown. Dat is in deze tijden, waarin we dagelijks een informatiestsunami over ons heen krijgen erg belangrijk. We hebben een sterk creatief team dat na een brainstorming met de klant altijd met een origineel voorstel komt. De combinatie van de animatie en de voice-over, zorgen altijd voor een verrassend eenvoudige uitleg van wat in eerste instantie nochtans complex lijkt.”Ondanks de opstartkosten en de kosten die met de sterker dan verwachte groei gepaard zijn gegaan, gaat het bedrijf je er prat op al winst te draaien. “We hadden zelf nooit durven denken dat het zo snel zou gaan”, zegt Bown, “maar onze enthousiaste klanten zijn echte ambassadeurs. De reclame van mond tot mond zorgt voor flink wat opdrachten.”
Tomorrowland
Recent maakte StoryMe.be bijvoorbeeld ook een anmimatiefilmpje in opdracht van Tomorrowland met de titel “unlock hapiness”, met uitleg over het gebruik van de befaamde armbandjes. Het bedrijf helpt de klanten ook met het verspreiden van de filmpjes op de sociale media zodat ze een zo breed mogelijk publiek bereiken. “We zetten de filmpjes die we voor onze klanten maken ook op onze website en dat ook dat is een sterk argument om nieuwe klanten te overtuigen”, besluit Bown.
.