GENT – 2020 was het jaar waarin we massaal lokale merken ontdekten én kochten. JBC helpt om die kaart te blijven trekken, ook in de feestelijke eindejaarsperiode. Vanaf 9 november verrast het Limburgse familiebedrijf met een tweede editie van haar Local Market in alle filialen en – nieuw sinds deze editie – ook online op jbc.be. Met producten van twaalf Belgische merken is JBC’s Local Market dé one-stop-shop voor cadeaus van eigen bodem.
Ann Claes, chief buying officer van JBC, vertelt: “Samen staan we sterker, dat bewees een geslaagde eerste Local Market in de terug-naar-schoolperiode. Vandaag verenigen we dan ook met plezier opnieuw de krachten met lokale ondernemers. De twaalf merken geven met hun bijzondere producten en verhalen een extra dimensie aan de winkelervaring van onze klant. Wij plaatsen op onze beurt een mooie bestelling bij deze merken die erg welkom is in deze onzekere tijden. Zo is de Local Market een win-win voor alle partijen.”
Kaart Blanche
De nieuwe Local Market van JBC verzamelt unieke stuks van lokale producenten uit heel Vlaanderen. Oost-Vlaanderen wordt vertegenwoordigt door het Gentse Kaart Blanche. Zij ontwerpen leuke postkaarten met een knipoog voor iedereen met gevoel voor humor. Het innovatieve merk onder leiding van Timo Delorge en Lars Lagaisse kan zowel grappige wenskaarten als persoonlijk aanvragen ontwerpen. Of het nu gaat over een simpele verjaardagskaart, een coole (re-)branding, een poster, een nieuw visitekaartje, een design voor een t-shirt, iets om de interne communicatie binnen je bedrijf te verbeteren, een mega-cool setje Giphy gifs, je eigen logo, een kadobon voor je shop, patches & pins of iets volledig out-of-the-box. Elke gebeurtenis is een reden om feest te vieren, vinden deze twee heren. Hun doel is andere mensen gelukkig en tevreden maken.
De wenskaarten van Kaart Blanche worden verkocht door ongeveer 100 winkels in Vlaanderen en Brussel en 15 winkels in Nederland, Zwitserland, Hongarije & China. Vanaf 9 november zijn ze ook in de JBC Local Market te vinden.
Voor ieder wat wils
Naast Kaart Blanche nemen ook het Wevelgemse Atelier Pierre en uitgeverij Stratier uit Mechelen deel. Je vindt er drinkglazen gemaakt van geüpcycede wijnflessen van het Antwerpse Botega, plantaardige en zuivere huidverzorgingsproducten van Bubbles at Home uit Brugge en een stijlvol alternatief voor wegwerpkoffiebekers van Kambukka uit Hasselt. Voor curieuzeneuzen die niet stil kunnen zitten, is er het Lannoo boeken- en scheurkalendergamma.
MAIL-BOX uit Tessenderlo ontwikkelde een papier dat je na gebruik gewoon in een sopje wast en bonnenboekjes voor wie liever doet dan krijgt. Het Dietste NIEF COLLECTIEF maakt dan weer 3D-geprinte oorbellen en het Zoerselse Volef verkoopt onderzetters met leuke quotes.
Het duurzaam kartonnen speelgoed voor magische avonturen van Mister Tody uit Zwevegem is een droomgeschenk voor kleine creativo’s en aperitieflovers met een afkeer van single use plastics springen ten slotte een gat in de lucht met de herbruikbare rietjes van PÀI.
Praktisch
De twaalf lokale merken zijn vanaf 9 november beschikbaar in de Local Market in alle Belgische JBC winkels en op jbc.be. Elke winkel krijgt een eigen selectie aan lokale merken. Prijzen variëren tussen 2,95 en 24,95 euro. Alle producten zijn ontworpen in België en worden geproduceerd met aandacht voor mens, dier en planeet in België of het buitenland.