Twee weekends lang vindt het Gentse juwelenmerk Tikli onderdak bij interieurdesigner Geoffroy Van Hulle in Maldegem. In zijn showroom vond juwelenontwerpster en zaakvoerder Christine Bekaert het perfecte kader om haar juwelen te presenteren in een pop-up. Daarmee wil het merk aan naambekendheid winnen en het publiek laten kennis maken met de stijl en het verhaal achter Tikli. “Na het eerste weekend, durf ik al te zeggen dat we daar in geslaagd zijn”, klinkt het. Van 9 tot 11 december zet de pop-up voor het tweede weekend haar deuren open.
De juwelen van Tikli zijn één voor één handgemaakt met oog voor detail en nauwkeurige precisie. Naast de online shop zijn er verschillende verkooppunten van Tikli in België. Dat het Gentse juwelenmerk nu tijdelijk haar eigen locatie heeft, biedt de kans om de volledige collectie aan te bieden. “Op andere verkooppunten is je favoriete stuk misschien niet aanwezig en een juweel wil je graag vasthouden, voelen en passen in verschillende kleuren of groottes. In de pop-up hebben we nu die mogelijkheid”, zegt Christine Bekaert.
Het ontstaan van Tikli is te vinden in India. Daar haalt Christine Bekaert ook haar inspiratie vandaan. “In Jaipur begon mijn zoektocht naar edelstenen, workshops en goudsmeden die mijn sieraden zouden realiseren. Mijn collectie is een antithesis van massaproductie. Elk stuk heeft zijn verhaal, elke steen is door mij uitgekozen en met de hand tot een sieraad verwerkt. Mijn realisaties hebben niets te maken met fashion of status. Het gaat om authenticiteit, emotie, sensualiteit, raffinement”, zegt ze trots.
De pop-up is te vinden in de Noordstraat 143 te Maldegem en opent vrijdag van 14u tot 22u en zaterdag en zondag van 10u tot 18u de deuren.