Gentrepreneur wil studenten informeren en inspireren over ondernemen. Het wil een klankbord zijn voor jongeren met een vaag idee, uitgewerkt concept of eigen onderneming. De afgelopen twee jaar zette de organisatie zijn student-ondernemers al digitaal in de kijker, via de kerstetalage. Nu is het tijd voor een offline visibiliteitscampagne.
Scan de QR-codes en ontdek
Twee raampartijen (telkens 5 meter bij 3 meter) fungeren als uithangbord voor 17 studentondernemers. De Gentrepreneurs zijn actief in verschillende sectoren: events, marketing, voeding, horeca, consultancy, mode, toerisme en vastgoedstyling. In elke afbeelding zit ook een knipoog naar de onderneming of medestudent-ondernemers.
Via de QR-codes kom je terecht op de website waar student-ondernemers hun drijfveren en onderneming beschrijven. Op de algemene landingspagina kan je ook zonder de QR-codes doorklikken naar hun verhaal.
Van idee tot fijne samenwerking
Het concept werd bedacht door student-ondernemer Victoria Buylaert van Captain Creative en verder uitgewerkt door student-ondernemer Hélène Deldicque van Murphy Brands. Shopping Gent Zuid bood Gentrepreneur een mooi winkelpand aan om te bestickeren. De etalage is nog tot de aanvang van de zomervakantie te bewonderen op de eerste verdieping. Ingang via het Woodrow Wilsonplein.