download (1)

Gentse horecazaken heropenen met Billy

GENT – Het zijn bizarre tijden, zeker voor de horeca. Gelukkig kwam onlangs het goede nieuws dat het horeca-leven terug kan opgestart worden. Weliswaar met heel wat regels en beperkingen. En daar biedt Billy – de app die mobiel bestellen en betalen makkelijk maakt – een perfect antwoord op.  

“We zijn eigenlijk al sinds vorige zomer bezig met de ontwikkeling van Billy”, zegt David Maertens, oprichter. Het is allemaal begonnen met die ouderwetse bakjes die beginnen piepen als je eten klaar is. Op vandaag zit in iedereen z’n broekzak een smartphone die die taak kan overnemen. En da’s net hoe Billy werkt. Via een digitale menukaart op je eigen telefoon maak je je bestelling. Je betaalt onmiddellijk mobiel met Payconiq, Bancontact, Apple Pay of zelfs maaltijdcheques. Billy laat je weten als je bestelling klaar is. Onze technische mensen hebben iets super gebruiksvriendelijk en laagdrempelig neergezet voor de consument waardoor je zelfs geen app hoeft te downloaden om gebruik te maken van Billy. 

Naadloze samenwerking met de witte kassa

Alix Aelterman van Alix Table & Jardin d’Amis is alvast enthousiast. We toveren tijdelijk onze feesttuin in centrum Gent om tot Café d’Amis waar iedereen doorlopend welkom is voor koffie en taart. We waren enkel nog op zoek naar een manier om bestellingen en betalingen contactloos op te nemen en af te handelen. En daar zagen we in Billy de perfecte partner. Billy werkt trouwens naadloos samen met onze witte kassa, waardoor het nieuwe systeem geen extra werk met zich meebrengt, integendeel, nu kunnen we met minder personeel dezelfde capaciteit bedienen. 

Digitalisering in de horeca

Arthur Messiaen van Dok Brewing Company is al een tijdje met Billy aan het werk: “Digitalisering in cafés en restaurants komt wat achter in vergelijking met andere markten. Met Billy willen we graag wat innovatie in onze zaken brengen en een stap vooroplopen. Op ons terras en tijdens piekperiodes gaat dat ongetwijfeld veel snelheidswinst opleveren. Zowel voor de klanten als voor het personeel. De onverwachte crisis heeft er heel wat vaart achter gestoken en nu draait hier alles bij ons via Billy. En ook Kantien, onze andere zaak aan de watersportbaan in Gent zal heropenen met het systeem. 

Potentieel voor festivals en beurzen

Jonathan Bovijn, mede-oprichter van Billy verduidelijkt: “We zijn in de markt gedoken en hebben gemerkt dat een connectie met de witte kassa voor onze klanten van groot belang is. We zijn daarom erg trots dat we een partnership hebben met Lightspeed om alles 100% automatisch en transparant door te vertalen naar hun digitale kassasystemen. En da’s iets wat andere vergelijkbare platformen helemaal niet hebben. Daarnaast voelen we ook potentieel bij festivals en beurzen, waar we de ‘oude wereld’ van drankkaarten en bonnetjes helemaal voorbijsteken met iets dat iedereen in z’n broekzak heeft zitten. “

Het is fijn om te werken aan een product dat je zelf ook dagelijks gaat gebruiken. “Aleja, niet dat ik dagelijks op café ga, hé”, lacht David afsluitend. 

Zaakvoerders die interesse hebben kunnen altijd terecht voor meer info op orderbilly.com