Deliverect werd begin vorig jaar uitgeroepen tot Scale-up van het Jaar 2021 en bereikte na een kapitaalverhoging van 150 miljoen dollar de status van eenhoorn. Dat is een niet-beursgenoteerd bedrijf dat meer dan 1 miljard dollar waard is.
Lees ook: Deliverect uit Gent verkozen tot Scale-up van het Jaar 2021
Tussen zijn oprichting in 2018 en eind 2021 verwerkte het Deliverect-platform 100 miljoen bestellingen, goed voor een transactiewaarde van 3 miljard euro. De overname van ChatFood, waarover geen bedrag wordt bekendgemaakt, levert Deliverect 3.000 nieuwe klanten op, vooral in het Midden-Oosten. Daardoor klokt het bedrijf af op 43.000 restaurants en andere voedingsleveranciers, zoals de zogenaamde dark of cloud kitchens. Dat zijn professionele keukens zonder eetzaal waar maaltijden bereid worden voor thuislevering via koerierbedrijven als Deliveroo en UberEats. Eind 2021 telde de scale-up 20.000 klanten.
Messenger en WhatsApp
Deliverect levert die klanten een softwareplatform waarmee ze hun bestellingen voor thuisleveringen kunnen bundelen, ongeacht het kanaal waarop de bestelling gebeurt. De Deliverect-software verzamelt al die bestellingen in één overzicht en koppelt ze aan de witte kassa, een voorraad- en bestelmodule en de boekhouding. Met het platform van ChatFood erbij kunnen maaltijden voortaan niet alleen via de website van een restaurant of de app van een maaltijdleverancier, maar ook via bijvoorbeeld Messenger of WhatsApp besteld worden.