Gentse bedrijven maken beluisterbare cover voor vakblad Pub

Cover-PUB4-391x500What’s in a name en Roundhouse zijn twee jonge Gentse communicatiebedrijven, die al eerder samenwerkten, onder meer voor een door Willy Naessens ingesproken reclamespot voor vleeswaren. Nu ontwierpen ze samen een interactieve cover voor PUB, het Belgische vaktijdschrift voor marketing, reclame, communicatie en media.

Het themadossier rond de opmars van mobiele media werd ‘Shazamble’ gemaakt, waardoor het zowaar mogelijk is om de cover te beluisteren. Er is ook een wedstrijd aan verbonden waarmee 3.000 euro aan online reclameruimte te winnen is, door te antwoorden op twee eenvoudige vragen en de antwoorden voor 17 juni te bezorgen aan het vakblad. https://pub.be/nl/nieuwste-nummer-van-pub-is-shazamable/#

Het gaat dus om een mix van ‘Visual’ en ‘Sonic Branding’ met een verlengstuk op smartphone of tablet. En tegelijk is het een moderne illustratie van hoe printmedia op de toenemende digitalisering kunnen inspelen.

What’s in a name? is een creatief communicatiecollectief dat drie jaar geleden door Filip Vandewiele en Bruno Seys is opgericht. Het stelt zich zowel ten dienste van reclamebureaus als van adverteerders. “Hoe je het ook draait of keert”, zegt Filip Vandewiele, “reclame draait rond creativiteit en reclameboodschappen blijven het best hangen als er een beklijvend verhaal wordt verteld, bij voorkeur met een knipoog of een vleugje humor. Elke opdracht is anders en daarom werken we al volop volgens het principe van co-creatie: voor elke opdracht wordt een projectteam van specialisten samengesteld.”

De cover voor Pub werd samen met Roundhouse gemaakt.  Dat is een bedrijf dat werd opgericht door Cedric Engels en dat merken muzikaal op de kaart zet. Meer bepaald tilt deze Gentse startup bekende jingles uit reclames naar een hoger niveau en ontwerpt het bedrijfje voor merken een unieke, auditieve huisstijl. Op deze manier prikkelt Roundhouse als ‘sound agency’ een tweede zintuig met een perfect geluids-DNA voor merken en organisaties.

Met deze cover wijzen What’s in a name?, Roundhouse en PUB Magazine  op de complementariteit van het audiovisuele, print en nieuwe technologieën in de wereld van de communicatie.