TapCrowd, de Gentse ontwikkelaar van mobiele apps voor professionele events, is enkele weken geleden overgenomen door het Amerikaanse marktleider etouches. Het Amerikaanse bedrijf is een specialist in cloud-based event management software en wil door de overname zijn aanbod versterken.
Niko Nelissen, die in 2010 als business angel de eerste investeerder was in het bedrijf dat was opgericht door Brecht Fourneau en Miquel Vermeulen, en in 2012 aan boord kwam als CEO, is bijzonder tevreden over deze deal die zijn bedrijf een grote internationale uitstraling kan geven.
“We hebben zelf contact genomen met etouches”, zegt hij, “omdat we het gevoel hadden zeer complementair te zijn in productaanbod, en omdat we eigenlijk zeker wisten dat we vanuit dezelfde ambities en dezelfde visie werkten. Omdat we nu een onderdeel zijn van etouches kunnen we profiteren van hun wereldwijde verkoopkracht met kantoren in de USA, UK, Dubai, Sydney en Signapore. Het is prettig om onze technologie nu versneld wereldwijd aan grote klanten te kunnen verkopen”.
Niko Nelissen wijst op de enorme mogelijkheden van de apps die zijn bedrijf maakt voor events en beurzen. “Wereldwijd zit de eventindustrie enorm in de lift. En daarnaast is er ook een sterke toename van “corporate events” en workshops. Met onze apps beschikken de deelnemers over een gids op hun smartphone die ervoor zorgt dat ze geen tijd verliezen, maar die er vooral ook voor zorgt dat ze met andere deelnemers kunnen communiceren. We maken ook allerlei interacties mogelijk, zoals live polls, enquêtes, beoordelen van sprekers, live vragen stellen, enzovoort.”
In de toekomst wil TapCrowd, waarvoor nu 15 mensen werken, onder de paraplu van etouches blijven meegroeien met het grote marktpotentieel van de events.