Belgische bedrijven spendeerden in 2022 opnieuw meer aan teambuildingsactiviteiten. En dat is goed nieuws voor Funkey, het bedrijf van Cobus Van Gheluwe. “Via onze zoekmachine bieden we nu ruim 500 activiteiten aan bij een tweehonderdtal partners”, legt de CEO uit. “Onze medewerkers – of fun providers – assisteren de gebruikers bij het zoeken, boeken en organiseren.”
Benelux
Vorig jaar was een kantelpunt voor Funkey. Met de coronacrisis achter de rug lanceerde het bedrijf een zakelijk abonnement en vervijfvoudigde het team. Nu kijkt Funkey over de landsgrenzen voor verdere groei.
“We willen de referentie worden in de Benelux”, blikt Van Gheluwe vooruit. “Daarvoor zullen we een tiental nieuwe medewerkers aantrekken, zodat we overal dezelfde ondersteuning kunnen bieden. We zullen dit voorjaar nog van start gaan in Nederland, waar we al een tweehonderdtal activiteiten hebben verankerd. Dat zullen we dit jaar nog verdubbelen.”
Funkey zal ook investeren in zijn zoekmotor en een nieuwe app.