GENT – Interactief boutique agency Gents sluit zich aan bij digitaal communicatiebureau Wijs. Met deze structurele en strategische integratie bouwen ze samen aan het agentschap van morgen. Een agentschap dat op het kruispunt staat van creativiteit, communicatiestrategie en technologie. Na de eerdere overname van creatief bureau DVN en de recentere acquisitie van Drupal agentschap XIO, breidt Wijs zijn team uit met de ‘interactivisten’ van Gents.
Gents en Wijs streven er samen naar om een van de meest impactvolle hybride agentschappen van België en daarbuiten te zijn. Ze doen dit door een antwoord te willen bieden op de uitdagingen die zich in de wereld van morgen zullen stellen. Beide partijen hebben de ambitie om het anders te gaan doen in een markt die daar om vraagt. Met al 10 jaar ervaring op de internationale advertising markt is Gents de uitgelezen partner om Wijs te versterken. Wijs, met klanten zoals Belfius, Terre Bleue, Partena Ziekenfonds, NN, Van Marcke en Rock Werchter. is zelf ook aan een indrukwekkend parcours bezig dat de voorbije 3 jaar groeide van 5,5 mio naar 9 mio omzet.
Groei in omvang en mogelijkheden
De samenwerking betekent opnieuw een versterking in aantal mensen: samen gaan ze naar een team van zo’n 110-tal werknemers. Naast omvang groeien beide bureaus vooral in mogelijkheden. Zo kunnen ze samen services aanbieden van A tot Z en volledig geïntegreerde communicatie leveren.
Gelijkaardige bedrijfscultuur
“Wat de doorslag gaf was de klik tussen de twee partijen. Beide bedrijven hebben een sterk gelijkaardige cultuur, en het DNA van Gents past volledig bij Wijs. Dit zit hem onder andere in het aspect van gedeeld leiderschap, een vlakke bedrijfsstructuur, communicatie die vertrekt vanuit digitaal denken en user-centric werken”, aldus Wijs CEO Bart De Waele.