GENT – Pyjamamerk Woody lanceert als eerste Belgisch bedrijf een app die prints op confectie tot leven wekt, en dit dankzij de combinatie van augmented reality en artifciële intelligentie. Zo wil Woody verder gaan dan tweedimensionale prints en sterk inzetten op beleving.
Pyjamamerk Woody stapt mee in de droomwereld van kinderen en slaagt erin deze droomwereld tot leven te brengen. Met de app kan je het diertje op de pyjama scannen en zo tot leven brengen. Maar daar stopt het niet. Het spookdiertje, de alpaca of de dodo kunnen ook dansen, eten en je volgen als je rondloopt in huis. Kinderen worden bovendien ondergedompeld in de Woody wereld, de thuis van de virtuele beestjes. Ga mee op avontuur en hoor wat ze allemaal uitspoken. Kinderen kunnen naar de luisterverhalen van elk diertje luisteren en de volledige Woody Wereld ontdekken.
“Rond het merk hebben we een volledig Woody Wereld gecreëerd, een unieke fantasiewereld met een hoekje af. Via de Woody Wereld willen we de fantasie van de kinderen prikkelen en hen ook een boodschap meegeven”, licht Steven Van de Velde, managing director van Woody Group toe. De app kwam tot stand dankzij een intensieve samenwerking met de Design Studio In The Pocket in Gent.
Pyjama’s tot leven wekken
Het Belgische pyjamamerk, met hoofdzetel in Gent, bestaat reeds 25 jaar. De ontwerpen zijn door de jaren heen veranderd, maar bij Woody kan je vandaag nog steeds rekenen op vaste waarden als dierenthema’s, strepen in alle vormen en maten en natuurlijk glow-in-the-dark!
Door de ontwikkeling van de Woody app en de Woody Wereld slaagt Woody erin om pyjama’s tot leven te wekken. Zo kiest Woody bewust om veel verder te gaan dan tweedimensionale prints.