Jacob Verroken (42) en Sam Stals (34) richtten Ants Connect in 2017 op als antwoord op de frustratie die in de markt leefde over de methodiek van de klassieke agentschappen. Sindsdien gaat het voor het agency als een sneltrein. De omzet vertienvoudigde in de vijf jaren na het allereerste boekjaar tot 1,37 miljoen in 2022. De target voor 2023 ligt op 2 miljoen. Ook het klantenportfolio groeide exponentieel.
Ants Connect bewaakt en versterkt de online aanwezigheid van grote merken zoals Degroof Petercam, Helan, Neckermann, Accent, Eneco tot zelfs de NAVO. Het aantal werknemers groeide mee tot een team van 18 performance marketeers. Met in totaal 24 digital marketeers na de overname wordt Ants Connect één van de grootste digitale marketingagencies in Vlaanderen.
Cosmos Collective is een marketingbedrijf dat zich specialiseert in experimentation. Ze helpen bedrijven in het eerste stadium van hun businessideeën. Dankzij het snelle experimenteerproces van die ideeën verzamelt Cosmos Collective bruikbare klantinzichten om vervolgens de klantenervaring optimaliseren. Frederik Vandenweghe, mede-oprichter van Cosmos Collective, stapt mee in Ants als aandeelhouder en blijft het kantoor in Antwerpen managen.
De klik was er al van bij het begin”, zegt Frederik. “We werkten al met dezelfde klanten, elk vanuit onze expertise. Nu we de krachten bundelen kunnen we onze bestaande en nieuwe klanten in Antwerpen van dichtbij blijven behouden en hen nog meer expertise aanbieden.”
“We wilden ons gericht versterken op vlak van experimentation en growth marketing en in die strategie past ook de overname van Cosmos Collective”, zegt CEO van Ants Connect Jacob Verroken. “Cosmos Collective focust op het uittesten en scherpstellen van campagnes. Zeker op het gebied van activatie maakt ons dat als team sterker dan voordien,” aldus Jacob Verroken.