Gents en Lotus Bakeries trekken met een rugzak vol ervaring opnieuw op digitale kampeertrip. Na het succes van de online campagne Lotus op Kamp vorig jaar, bedacht het creatieve bureau een nieuwe twist voor de campagne. “We tellen nu al meer dan 1.000 actieve spaarders”, zegt Leen Van der Mijnsbrugge, account director en partner bij Gents.
“We ontwikkelden een campagnewebsite waar fans en vrienden van elke jeugdbeweging hun eigen promotiemateriaal met eenvoudige hulpmiddelen kunnen creëren. Zij kunnen dan zelf familie en vrienden oproepen om mee codes van Lotus Speculoospasta te sparen”, aldus Leen Van der Mijnsbrugge. “Hoe meer codes, hoe meer pasta de jeugdverenigingen op kamp krijgen.”
De samenwerking tussen Gents en Lotus Bakeries bestaat sinds 2015. Vorig jaar namen er 1.747 verenigingen deel aan de actie. De nummer één spaarde 750 codes, wat goed was voor 75 potten speculoospasta. “Ook de actie van dit jaar is een groot succes want het aantal aangemelde jeugdverenigingen en codes stijgt iedere dag.” Naast de actie Lotus op Kamp, heeft Gents eveneens de rekruteringscampagne ontwikkeld, alsook de sociale campagnes voor Lotus Dinosaurus en Lotus Suzy.
Gents werd in 2009 opgericht door Leen Van der Mijnsbrugge en Tim Helsen. Sindsdien leiden zij samen het enthousiaste team van 17 digital natives, Leen in de rol van Account Director en Tim als Creative Director. De thuisbasis van het digitale creatief bureau bevindt zich in Gent. Met klanten als Alpro, Ray-Ban, Campari, enzovoort beschikt Gents over een zeer internationale focus. Dit jaar prijkt het bedrijf op de zevende plaats in de lijst van Trends Gazellen Oost-Vlaanderen.