Gents digitaal bureau werkt voor wereldberoemd zonnebrillenmerk

rb_ps_header_03_1440_960_95_intGents is een Gentse start-up die zich profileert als digitale boetiek. Het jonge bedrijfje heeft dankzij de sterke digitale expertise en de grondige kennis van de sociale media al namen als de stad Brugge, kledingbedrijf Peak Performance en Alpro op de klantenlijst staan. Nu kreeg het van het wereldberoemde Italiaanse zonnebrillenmerk Ray-Ban de opdracht om de visuele storytelling te herbekijken en een duwtje in de rug te geven en in te staan voor de inhoudelijke vernieuwing van de wereldwijde sociale kanalen van het brillenmerk.

“We hebben een nieuwe visuele manier van productgerichte storytelling voor het Italiaanse lifestylemerk gelanceerd”, zegt Leen Van der Mijnsbrugge, die samen met Tim Helsen aan het hoofd staat van Gents.  “Het komt erop neer dat door deze nieuwe aanpak het eigenlijke product dé relevante held wordt van Ray-Ban’s verhalen op Instagram, Tumblr, Twitter en Facebook.”

Ray-Ban producten krijgen op die manier de rol van eye-catching helden binnen de lifestylecampagnes op sociale media. Met elke nieuwe productlancering worden de sociale Ray-Ban kanalen voorzien van een opmerkelijke visuele injectie waarbij de nodige aandacht naar het product gaat.

“De vernieuwende aanpak van Gents focust op het realiseren van een consistente visuele link tussen de kenmerken van het product en de campagnebeelden” zegt Leen Van der Mijnsbrugge nog. “Zo transformeert Gents weinig zeggende stand-alone product shots naar een essentieel deel van Ray-Ban’s campagne-universum. Dit resulteert in een indrukwekkende stijging van  een enorme toename van het aantal product likes, commentaren en shares. Het merk krijgt op die manier heel wat meer fans.”