What’s in a name? is een creatief communicatiecollectief dat drie jaar geleden door Filip Vandewiele en Bruno Seys is opgericht. Het stelt zich zowel ten dienste van reclamebureaus als van adverteerders.
“Hoe je het ook draait of keert”, zegt Filip Vandewiele, “reclame draait rond creativiteit en reclameboodschappen blijven het best hangen als er een beklijvend verhaal wordt verteld, bij voorkeur met een knipoog of een vleugje humor. Elke opdracht is anders en daarom werken we al volop volgens het principe van co-creatie: voor elke opdracht wordt een projectteam van specialisten samengesteld.
Dat blijkt alvast goed te werken, want het collectief weet zich meer en meer in de kijker te spelen, zowel nationaal als internationaal. nu is het met een grafisch ontwerp voor ‘Jazz in ’t Park’ als enige Belgische bureau genomineerd voor de twaalfde editie van de ‘Moscow Global Biennale of Graphic Design’. De internationale jury kreeg liefst 17.120 inzendingen uit 88 landen te verwerken. Uiteindelijk werden er 1.020 genomineerd voor de finale expo te Moskou.
Dezelfde ontwerpen werden trouwens ook geselecteerd voor het dertiende jaarboek van de gerenommeerde ‘3×3 International Illustration Show’ in New York. Het internationale magazine geeft hedendaagse illustratoren een podium en pluim. “Natuurlijk strelen die nominaties onze ijdelheid”, zegt Filip Vandewiele, “maar dat is niet het belangrijkste. Ze tonen vooral aan onze klanten dat we helemaal “mee” zijn met de jongste trends op grafisch vlak en dat we hoogstaande kwaliteit leveren.