MercureHSL_Exterior1_AlexGuzman

Gents bedrijf verwelkomt je in nieuw luxehotel naast de grotten van Han

GENT – Vlak naast de van de grotten van Han, opent eind dit jaar het luxueuze 4-sterrenhotel Mercure Han-sur-Lesse de deuren. De uitbating van het hotel komt in handen van het Gentse Hestia Hospitality Group.

Met zijn 117 kamers, waarvan 48 familiesuites, in ware Ardense stijl zal het één van de grootste hotels van de Ardennen worden. “Uiteraard is de locatie een grote troef. De Ardennen hebben enorm veel te bieden op vlak van cultuur, ontspanning en sport. We merkten op dat er echter een hevig tekort aan overnachtingsmogelijkheden is. Vandaar kwam onze aanzet om hierop in te spelen”, vertelt Maxime Sonneville, Operations Manager van Hestia Hospitality Group.

Hotelgasten kunnen terecht in het binnenzwembad, aperitieven op het zongerichte terras of gezellig tafelen in het restaurant. “Enerzijds vinden bedrijven hier de faciliteiten en activiteiten om hun teambuilding of andere evenementen te organiseren, en anderzijds is het hotel het perfecte toevluchtsoord voor een gezellig weekendje weg met vrienden of familie. Bovendien bevindt Han-sur-Lesse zich slechts op een uur rijden van Brussel.”

Eigen beheer, onder de vleugels van franchisepartner Accor

In opdracht van Bricks & Leisure Vastgoed, een projectontwikkelaar die zich bezig houdt met de ontwikkeling van hotels en vakantiewoningen, zal Hestia Hospitality Group de uitbating doen van het Mercure hotel in Han-sur-Lesse. “Eénmaal het hotel is opgeleverd, staat Hestia in voor de succesvolle opstart en beheer van het gebouw” gaat Sonneville verder. “Wat is het voordeel? Door alles in eigen beheer te houden kunnen er veel sneller en efficiënter beslissingen genomen worden. Bovendien worden we gesteund door de franchisepartner Accor, die het merk Mercure onder haar vleugels heeft”, motiveert Sonneville.

Innovatieve bedrijfsstructuur

Met Mercure Han-sur-Lesse zijn ze bij Hestia niet aan hun proefstuk toe. Met de ervaring in 2- en 4-sterrenhotels, runt Hestia haar uitbatingen op een zeer efficiënte manier. “Bepaalde functies worden uit de hotels gehaald en gecentraliseerd bij Hestia. Zeker in crisistijden zoals deze, kunnen we snel beslissingen maken die gelden voor alle hotels. Bovendien is het belangrijk dat we daardoor ook de kosten kunnen reduceren, wat ons een grotere marge geeft en een stabieler beleid toelaat”, vertelt Sonneville.

Blik op de toekomst

“Innovatie dragen we hoog in het vaandel” gaat Sonneville verder. “Voor ons hotel Mercure in Han-sur-Lesse kunnen we de operationele kosten naar beneden halen door beroep te doen op energiezuinige materialen. Zo hebben we bijvoorbeeld zonnepanelen geïnstalleerd en is er overal automatische verlichting. Twee vliegen in één klap”, concludeert Sonneville.

“Hoe we de toekomst zien? We zijn heel ambitieus”, voegt hij er nog aan toe. “Zo nemen we niet alleen de uitbating van nieuwe hotelprojecten voor onze rekening, we gaan ook volop op zoek naar reeds bestaande hotels die beroep willen doen op onze ervaring en knowhow.”

Boek hier alvast je verblijf vanaf oktober 2020.