“We waren vaak teleurgesteld in onze zoektocht naar duurzame alternatieven in de badkamer, en hadden altijd het gevoel te moeten inleveren op gebruiksgemak”, aldus Yasmine Mili en Katrien De Clerck. “Net als ons zoeken almaar meer consumenten manieren om hun levensstijl in positieve zin aan te passen aan onze planeet.”
Gedreven door de overtuiging dat duurzaamheid, kwaliteit, design en gemak hand in hand kunnen gaan, ging het team achter MŌRO, samen met een labo gespecialiseerd in natuurlijke cosmetica, op zoek naar een oplossing die past bij hun levensstijl. MŌRO Essentials wordt begeleid door Start it @KBC, de grootste accelerator van België.
Duurzaamheid, kwaliteit, gemak & design
De 20% essentiële zeep ingrediënten worden in poedervorm tot bij de klant gebracht. De producten zijn vervaardigd uit 100% natuurlijk parfum en 97% aan ingrediënten van natuurlijke oorsprong. Er is 20 gram poeder nodig om een fles van 250 milliliter te vullen. Na kort schudden resulteert de combinatie tot een herkenbare textuur en geur, zoals je die verwacht van traditionele handzeep of douchegel.
Wetende dat traditionele lichaamsverzorgingsproducten uit 80% water bestaan, wordt het transport door deze poedervorm tot een minimum gereduceerd. Als de fles leeg is, dan koop je enkel nog de poeder refills. Zo hoef je nooit meer plastic flessen weg te gooien én vervoer je niet onnodig water.
MŌRO Essentials trekt duurzaamheid door bij iedere beslissing. De verpakkingen worden gemaakt van landbouwafval en zijn 100% composteerbaar. De glazen “forever bottle” is gemaakt van 50% gerecycleerd glas door een kleine Portugese fabrikant. De assemblage en verzending van de producten gebeurt in samenwerking met een Belgisch sociaal maatwerkbedrijf.
“Voor ons zijn dit logische keuzes. Wij willen transparant en eerlijk zijn over onze aanpak. Zo komt onze roestvrij stalen dispenser voorlopig uit China, omdat we nog geen alternatief gevonden hebben”, zegt Yasmine Mili, oprichter van MŌRO Essentials.
Een veelbelovende business
Na maanden van ontwikkeling, stelt MŌRO Essentials vanaf nu tot donderdag 7 oktober 2021 hun hand wash & body wash voor via een voorverkoop campagne. Hiermee willen ze consumenten de kans geven om kennis te maken met hun nieuwe producten via het internationale ULULE platform aan een eenmalig kortingstarief. Met de opbrengst van de campagne zal de volledige productie opstarten.
Na 1 dag werden al meer dan 250 producten gekocht. De officiële webshop gaat van start eind november. Het is de missie van MŌRO Essentials om op termijn bijkomende lichaamsverzorgingsproducten op poederbasis te maken, zoals shampoo, conditioner, bodylotion, tandpasta, deodorant.