Sinds Jean Paul Descheemaeker in de zomer van 2013 in opvolging van Filiep Blontrock de nieuwe CEO werd van de door Bart Coeman groot gemaakte vrijetijdsketen Fun, is er heel wat veranderd. Eerst kwam er het samengaan met onlinespecialist Fundoo uit Nevele, waardoor ook de broers Joeri en Sven De Wele toetraden tot het management en nu kiest Fun, dat in Oost-Vlaanderen naast het experience center Fundoo in Nevele ook winkels heeft in Wetteren, Dendermonde, Oudenaarde, Sint-Denijs-Westrem, Ninove, Sint-Niklaas en Lokeren voor een forse make-over.
“We waren er ons goed van bewust dat er iets moest gebeuren”, geeft Jean Paul Deschemaeker aan. “We waren een beetje ingedommeld. Samen met investeringsmaatschappij Mitiska hebben we, met respect voor wat in het verleden is opgebouwd, geopteerd voor een totaal nieuw concept.”
Dat vertaalt zich in de nieuwe slagzin “Play, create, party”. Het 20 jaar oude logo met het blauwe mannetje werd overboord gegooid.
Het volwassener aandoende logo is echter niet het enige dat verandert. “We zetten in op samen met familie spelen, feesten en creatief bezig zijn”, zegt sales en marketing manager Joeri De Waele. “Fun blijf specialist in spelen, maar specialiseert zich vanaf nu ook in feesten. Een mix die uniek is in het Vlaamse retaillandschap, en waarmee we willen aantonen dat we meer nog dan vroeger een bestemming zijn voor de hele familie en niet alleen voor kinderen.”.
De vernieuwing vertaalt zich ook in een pilootwinkel in Lokeren, waar de klanten voor het eerst kunnen kennis maken met het nieuwe concept met onder meer 400 vierkante meter feestartikelen en een heel ruim aanbod producten om zelf dingen te creëren. De winkel werd zo ingedeeld dat er 3 shop-in-shops zijn: play, create en party. Op verschillende plaatsen overlappen deze werelden met als doel inspireren en goesting doen krijgen in plezier. “Voorts is het de bedoeling”, geeft Joeri De Waele nog aan, “om ervoor te zorgen dat in de “funzone”, het hart van de winkel, altijd iets te beleven valt, zoals demonstraties, wedstrijden en demo’s. We trekken de kaart van de beleving in de fysieke winkel. Tegelijk hebben we ook de website volledig vernieuwd. Fun.be is helemaal responsive geworden, ook voor mobiele toestellen.”