Vorige week meldden we dat de producenten van streek- en hoeveproducten in de Vlaamse Ardenen nog een ruimere afzet zouden vinden met een betere porisionering en marketing. Dat bleek immers uit een recent rapport van de Universiteit Gent.
Een rapport geeft echter altijd een algemeen beeld.Sommige fabrikanten zijn zich wel degelijk bewust van het feit dat marketing- en positioneringnsinspanningen rond streekproducten lonend zijn. Dat is bijvoorbeeld het geval bij bij Franky Fresh Food, de voedingsgroep uit Wortegem-Petegem die voor 100% in handen is van Willy Naessens.
“Wij zijn marktleider als versleverancier van slagers, traiteurs, delicatessenzaken en zelfstandige warenhuizen en leveren dagelijks met 35 vrachtwagens een bijzonder uitgebreid gamma van 8.000 vleeswaren en kazen en specialiteiten, bij klanten in België, Zeeland- en Noord-Frankrijk”, zegt marketing manager Dieter Berckmoes. “Sinds kort doen wij ook extra inspanningen om streekproducten te promoten naar onze klanten. Zo hebben wij recent speciaal voor de Vlaamse Ardennen een Kwaremontpaté geproduceerd met Gandaham.”
Met speciale promotieacties rond lokale en authentieke producten brengt Franky Fresh Food op die manier alvast de aanbevelingen in de praktijk die Universiteit Gent in het rapport rond de promotie van streekproducten deed.