thumbnail_FRANKEN PERSBERICHT2d

Franken lanceert nieuwe merken voor nichemarkten

KLUISBERGEN - Interieur- en standbouwer Franken uit Kluisbergen lanceerde zopas een nieuw merk voor een specifieke nichemarkt: Franken junior ontwerpt en realiseert snelle en budgetvriendelijke inrichting van bedrijfsruimten. Die kunnen voortaan net zo soepel zijn als de mensen die er ondernemen, werken en zaken doen. Interieurprofessionals kunnen dan weer terecht bij Franken pro voor een stressloze realisatie van hun ideeën.

De tijd dat bedrijfsruimtes nagenoeg voor de eeuwigheid werden ingericht, ligt voorgoed achter ons. Kantoorruimtes, vergaderzalen, showrooms, kantines…, alles moet nu eens ruimer en dan weer compacter om te voldoen aan de eisen en verwachtingen van dat moment.

“Een kantoor of een showroom ontwerpen die tien jaar onveranderd blijft, lukt echt niet meer”, zegt zaakvoerder Elisabeth Buyck. “De hele organisatie moet lean & mean zijn, en dat heeft ook een impact op de infrastructuur. Bedrijven willen vergaderzaaltjes waar een team intensief kan brainstormen, geïsoleerde werkplekken waar werknemers kunnen videobellen zonder anderen te storen, een koffiekamer of lunchroom die het sociale contact bevordert… Ook het feit dat klanten minder fysiek bereikbaar zijn, heeft zijn invloed. In de plaats van een grote, grotendeels lege toonzaal komt een pop-up showroom of een showcase die ook als achtergrond voor een virtuele meeting dienst doet. Franken junior speelt op die ontwikkeling in met creatieve en budgetvriendelijke ontwerpen die snel aan wisselende omstandigheden aangepast kunnen worden.”

Franken junior

De ontwerpen van Franken junior willen zakelijke ruimtes net zo soepel maken als andere communicatie-uitingen: snel schakelen zit in het ontwerp ingebakken, aanpassen kan zonder de plek wekenlang in een werf te herschapen.

Elisabeth Buyck: “Franken junior brengt op een slimme manier het beste van twee werelden bij elkaar: modulaire oplossingen waar die voorhanden zijn en ons eigen creatieve maatwerk voor een onberispelijke afwerking. De combinatie van alle technieken die we ook in standbouw gebruiken, zorgt voor soepele en budgetvriendelijke oplossingen die aan de strengste kwaliteitseisen voldoen. En het laat ons toe om een beetje stout te zijn, – of in elk geval zeer speels.”

“Als standbouwer zijn we elke dag bezig met de vraag hoe een driedimensionale vorm de zintuigen van het individu kan prikkelen en een proces op gang kan zetten. Daaruit hebben we onder meer geleerd dat de communicatie op gang komt wanneer je durft te doen wat niemand anders doet. Datzelfde mechanisme werkt ook in een kantoorruimte, vergaderzaal, showroom of onthaalbalie.”

 

Franken pro

Samen met Franken junior werd ook Franken pro op de rails gezet. Dit merk richt zich tot interieurprofessionals met een aanbod dat een optimale realisatie van hun ideeën garandeert.

Elisabeth Buyck: “Tussen een creatief idee voor een interieur en de concrete realisatie ervan loopt vrijwel nooit een rechte lijn. Met Franken pro brengen we opnieuw duidelijkheid in dat stuk van het traject door drie concrete beloften: een piekfijne afwerking, een stipte oplevering en gerealiseerd binnen het budget. We hebben ondertussen een jarenlange ervaring in showroom- en kantoorinrichting aan boord. Dat helpt ons om een nieuwe opdracht snel ‘in de vingers’ te krijgen, heldere afspraken te maken met de andere betrokken partijen en een strakke opvolging van het project te verzekeren.”

Van standenbouwer tot toonzaal- en kantoorinrichting

In de beurzenbranche behoeft Franken nauwelijks nog enige introductie. Al meer dan 30 jaar ontwerpt en bouwt Franken opvallende stands op vak- en publieksbeurzen. Elisabeth Buyck: “Wanneer je met een klant op een prettige manier kan samenwerken aan een standbouwproject, komt vaak de vraag of we ook op andere manieren kunnen bijdragen aan de fysieke uitbouw van de merkidentiteit. Het creatieve proces is vergelijkbaar, de basistechnieken zijn nagenoeg dezelfde en de vertrouwensrelatie is er. De spontane diversificatie naar toonzaalinrichting en kantoorinrichting is er vrij snel gekomen. Geïnspireerd door het nieuwe werken, willen we nu met onze klanten nog een stap verder gaan en ontdekken welke rol bedrijfsgebouwen kunnen spelen in een bredere communicatieaanpak, zowel naar externe stakeholders als naar werknemers.”