In de Verenigde Staten kunnen klanten van het e-commercebedrijf Amazon de bezorger al toegang geven tot hun woning voor een zogenaamde ‘in-home delivery’. Het achterliggende idee is dat pakjes minder vaak op de stoep belanden, beschadigd raken of gestolen worden als klanten op het moment van de levering niet thuis zijn om de voordeur open te doen. Dat principe willen Foodbag en Sfinx Inside lanceren in Europa, klinkt het in een persbericht.
Lees ook: Foodbag gaat samenwerken met Colruyt: ophalen van maaltijdboxen gaat nu ook bij Collect&Go
Met een korting van 60 procent op de aankoop van een slim slot van Nuki.io wil Foodbag zijn klanten stimuleren om de dienst uit te proberen. Een slim slot is dus niet gratis voor wie aan het pilootproject deelneemt, maar kost nog altijd 99 euro. Sfinx Inside staat in voor de koppeling tussen het slimme slot en de software Dropon. Het resultaat is een unieke digitale sleutel die eenmaal geldig is voor een bepaalde tijdsduur. De bezorgers worden opgeleid om met de technologie om te gaan.
Foodbag-klanten kunnen al kiezen tussen een levering aan huis of in een afhaalpunt van Collect&Go, de online boodschappendienst van Colruyt Group. In de toekomst zouden ook leveringen in pakjesautomaten, tot in de woning en zelfs tot in de koelkast mogelijk kunnen zijn, klinkt het bij Foodbag. Sfinx Inside gelooft dan weer in het slimme slot om diensten zoals poetshulp, thuiszorg en het leveren van pakketjes te combineren.