De Blauwe Peer heeft ook dit jaar het filmfestival in Gent vormgegeven. Het is reeds de vijfde keer dat het Gentse communicatiebureau daarvoor instaat. Dit jaar ligt de focus van Film Fest Gent op de Italiaanse cinema. Als campagnebeeld werd daarom de Italiaanse filmactrice Claudia Cardinale verkozen.
“Bij De Blauwe Peer is het momenteel nog alle hens aan dek, want we stroomlijnen de communicatie voor alle evenementen van het festival”, zegt Peter Vandenberghe, zaakvoerder van De Blauwe Peer. “Maar we hebben er het volste vertrouwen in dat het ook dit jaar een succesvolle editie wordt.”
De 44ste editie van Film Fest Gent start op dinsdag 10 oktober en eindigt op 20 oktober.
Trouwe partner
In 2013 won De Blauwe Peer het volledige communicatiebudget voor het Internationaal Filmgebeuren van Vlaanderen Gent. Een naamsverandering naar Film Fest Gent, een nieuw logo en een nadrukkelijke aanwezigheid in het Gentse stadsbeeld waren de eerste uitingen van de nieuwe stijl die het Gentse communicatiebureau doorvoerde.
Naast de Beer van Berlijn en de Leeuw van Venetië kreeg Film Fest Gent een karakterkop met een paard. Dat paard verwijst naar de Lumière projector met de paardjes die lange tijd, en in tal van verschijningsvormen, symbool stonden voor het Gentse festival. “Vijf jaar later kunnen we stellen dat deze visuele vertalingen vaste waarden zijn geworden”, besluit Peter Vandenberghe.