Filliers vindt gorillavissen een nieuwe jenevertraditie

FILLIERS_#hottubbing_TheFatLady

Graanstokerij Filliers uit Bachte-Maria-Leerne, kan vlak voor het jaareinde al terugblikken op een zeer sterk 2015.  Het bedrijf was immers één van de sterkhouders van het Belgische paviljoen tijdens de wereldtentoonstelling in Milaan en profiteerde eind oktober ook van de verhoging van de accijnzen op sterke drank.

Toen moesten de medewerkers overuren draaien om de verkooppiek op te vangen die was ontstaan na de beslissing van de regering om de accijnzen op sterkedranken vanaf 1 november aanzienlijk te verhogen.

Gedelegeerd bestuurdr Bernard Filliers verwachtte daardoor dat de periode rond Sinterklaas wat minder druk zou zijn dan gewoonlijk, omdat de mensen eind oktober al een voorraad insloegen. Mede daarom lanceerde het bedrijf, vlak voor de start van de kerstmarkten, een nieuwe reclamecampagne.

“Na bijna twee decennia”, zo heet het bij Filliers, “is iedereen vertrouwd met de slogan “De glaasjes van plezier”.  Vrienden en plezier, de kernwaarden die altijd centraal stonden, blijven dan ook een centrale plaats opeisen in een nieuwe campagne die werd uitgewerkt door het Gentse bureau The Fat Lady.”

“Een jenever is in se een sociaal drankje”, zegt Koen Denolf van The Fat Lady, “maar er zijn te weinig momenten waarmee mensen het drankje spontaan associëren. Daarom hebben we reeks nieuwe tradities uitgedacht, nieuwe jenevermomenten.”

Het Gentse bureau ging daarbij de originele en opvallende toer op met onder meer #gorillafishing, #hottubbing en #urbanskiing. “Tegelijk deden we ook een oproep tot het publiek om zelf tradities te bedenken en die te posten op de site http://nieuwetradities.be.”

De campagne loopt op openbaar vervoer, op affichage en online en Bernard Filliers heeft er vertrouwen in dat ze zijn producten opnieuw op een positieve manier in de kijker zal zetten.