Filliers Distillery nieuwe producten(L naar R) – Filip Firmin (directeur stokerij) – Pedro Saez del Burgo (master distiller) – Koenraad De Clercq (sales mktg director

Filliers lanceert reeks nieuwe producten

BACHTE-MARIA-LEERNE – De Fransen hebben hun cognac, de Russen hun vodka en de Schotten hun whisky. En wij? Wij hebben jenever. Zo heet het althans bij Filliers. De specialist in geestrijke dranken gooit nu een nieuw en complementair bod op de markt. Het resultaat van eigen vakkennis.

Dit voorjaar (her)lanceert Filliers maar liefst vijf premium Filliers Graangenevers, stuk voor stuk gemaakt met de fijnste natuurlijke ingrediënten. Gaande van zeer jong (0 jaar oud) over 8, 12, 17 tot maar liefst 21 jaar oude ‘Barrel Aged Genevers’. Een duidelijke portfolio waarbij elkeen van de jenevers een eigen smaakprofiel en rol te spelen heeft. Van helder en fris voor de 0 jaar oude, waarmee je verrassende cocktails kan maken, tot vol en uiterst delicaat voor de 21 jaar oude die zich het best puur laat degusteren. Ook voor de verpakking kiest Filliers resoluut voor een vernieuwende aanpak. Mooie, elegante en tijdloze (glazen) flessen die gerust hun plaats kunnen hebben in de bars van mixologists en barmannen- en vrouwen in heel de wereld.

Dieptewerk

Filliers zegt dat het met dit nieuwe aanbod klaar is om de wereld te veroveren. De nieuwe jenevers vullen een gat op tussen gin en whisky. “Ook voor jenever worden natuurlijke ingrediënten gebruikt”, heet het. “Zo worden de graanjenevers gemaakt uit het fijnste rogge, mais en mout en het distilleren gebeurt nog steeds in traditionele koperen stookketels in de distilleerderij in Bachte-Maria-Leerne (bij Deinze).”

Voor de (her)lancering van hun graanjenevers is Filliers niet over één nacht ijs gegaan. Het was namelijk zaak een portfolio van premium jenevers aan te bieden waar eenieder zijn smaak in kon terugvinden en die aansluit bij de export ambities naar landen waar het nog niet bekend is. Het resultaat is een gamma van vijf erg complementaire premium jenevers.