Filliers is niet alleen in eigen land, maar ook op de exportmarkten erg actief. Maar het mag ook altijd meer zijn. Ceo Bernard Filliers droomt nu hardop van Amerika, wat voor het bedrijf uit Deinze zo goed als onontgonnen terrein is. Het familiebedrijf is nu gestart met een try out in de VS. In een beperkt aantal staten wordt de Fillies Dry Gin 28 gelanceerd. Als dit een succes is, dan wordt het product verder uitgerold in het hele onmetelijke land.
Tegen het najaar wil Filliers een eerste balans opmaken van zijn big American dream. “Ik heb er goede hoop op dat we kunnen meesurfen op de golf van populariteit die er heerst rond craft breweries en craft distilleries”, aldus ceo Bernard Filliers in een gesprek met het bedrijfsblad van de vastgoedgroep Dochy. “Al wat ambachtelijk is scoort tegenwoordig goed. Je ziet bijvoorbeeld dat de basisproducten zoals pils achteruitgaan in het voordeel van speciaalbieren. Bovendien zijn de Amerikanen behoorlijk gek op alles wat vanuit Europa komt.”
Over de persoonlijke uitdagingen die nog op hem wachten, zegt Bernard Filliers: “Als we het merk Filliers van Deinze tot in de VS kunnen uitdragen, zou ik dat zeker als een volbrachte taak kunnen aanzien. Ik heb in mijn bedrijf een paar goede soldaten en ik hoop dat mijn zoon Emile en de andere tak van de familie hier nog verder weten aan te bouwen.”