NINOVE – Belfinity is door een onschuldige hand uitgeloot als winnaar van onze campagne ‘Fier op Oost-Vlaamse ondernemers’. Daarmee wint de piepjonge start-up uit Ninove een publiciteitscampagne ter waarde van 3875 euro op Made in Oost-Vlaanderen. Karolien Van Bel startte begin april, midden in coronacrisis dus, met Belfinity. Ze wil voornamelijk de grotere KMO, waar traditioneel nog veel papier in omloop is, begeleiden en adviseren naar een papierloze en veilige werkplek
“Toen ik 3 maanden geleden mijn ontslag gaf bij mijn vorige werkgever, had ik nooit gedacht om écht middenin deze nooit eerder geziene crisis mijn onderneming te moeten starten”, lacht Karolien. “In allerijl heb ik de omzetprognose in mijn financieel plan moeten bijsturen. De timing maakt mijn opstart zeker niet gemakkelijk, maar ik geloof sterk in mijn onderneming.”
Alle publiciteit is welkom
“Wat ik het meeste gemist heb tijdens de lockdown is het persoonlijk contact met klanten”, vervolgt Karolien. “Gezien Belfinity net was opgericht, heb ik niet de gelegenheid gekregen om het bedrijf te gaan voorstellen aan klanten en heb ik slechts beperkte middelen voor online publiciteit. De meeste afspraken zijn op de lange baan geschoven of hebben digitaal plaatsgevonden, wat niet de meest ideale manier is om een zakenrelatie op te bouwen. Alle publiciteit is momenteel heel welkom, dus ik vind het super dat jullie mij die kans bieden!”
Digitale transformatie
De Ninoofse werkte de voorbije 14 jaar in een commerciële rol bij printerfabricanten. Daar kon ze zien hoe de markt voor kantoorapparatuur de laatste jaren is veranderd. “Digitalisering wordt steeds meer als essentieel beschouwd. Bedrijven willen focussen op hun core business en zijn op zoek naar efficiëntiewinsten. Net dát kan ik concreet aanbieden. Als onafhankelijk expert kan ik adviseren welke de mogelijkheden zijn om de print-en kopieerinfrastructuur binnen een korte termijn af te bouwen en te optimaliseren.”
Security-luik belangrijk
“Deze crisis zal ongetwijfeld de digitale transformatie nog versnellen en ik verwacht dat de ‘future workplace’ sneller dan verwacht paperless zal zijn. Hierbij is het security luik van ongelofelijk belang. Om hierop te anticiperen schoolde ik mij tijdens deze overgangsperiode bij als gecertifieerd ‘Data Protection Officer’ (DPO) zodat ik mijn toekomstige klanten ook voor alle vragen rond informatieveiligheid en persoonsgegevens het juiste advies kan geven.”