Alsico werd opgericht in 1934 en is intussen uitgegroeid tot één van de meest toonaangevende ontwerpers en fabrikanten van werkkleding in Europa. Het bedrijf telt 7000 medewerkers, is actief op vijf continenten en heeft haar hoofdkantoor in Ronse. Intussen staat de vierde generatie aan het roer van het bedrijf. Alsico focust op innovatie en duurzame productie, waarbij kwaliteit en comfort de uitgangspunten zijn. In 2040 wil het bedrijf volledig CO2 neutraal zijn.
Blyde Benelux is een campagnebureau dat werd opgericht in 2015. Het bedrijf heeft een klantenportefeuille met onder andere Ecover, Too Good To Go en Swapfiets. Blyde Benelux opereert vanuit Amsterdam en Antwerpen. Geleid door hun missie ‘creating a positive footprint worldwide’ helpen zij duurzame merken en maatschappelijke organisaties de wereld te beschermen.
Om alsico meer naamsbekendheid te geven, gaan de twee nu een samenwerking aan. Beide partijen pionieren op het gebied van impact ondernemen en zijn er op gebrand om een blijvende positieve impact te creëren. Lorette der Kinderen, oprichter Blyde Benelux: “Voor alsico is het zo vanzelfsprekend dat ze hun verantwoordelijkheid nemen voor wat ze doen en wat dat betekent voor alles en iedereen om zich heen. We kunnen niet wachten de wereld hier meer over te vertellen en andere ondernemers hiermee te inspireren.”
Op de foto van links naar rechts: Joyce Jason Ghijs (alsico), Marlous van den Hoogen (Blyde Benelux), Vincent Siau (alsico), Evelien Pleging (Blyde Benelux) en Simon Iredale (alsico).