AALST – Vorige week zag een nieuwe facebookpagina het licht, onder de naam ‘Nightlife Aalst’. De pagina is een eerste aanzet naar het gezamenlijk doel om het Aalsterse nachtleven wat nieuw leven in te blazen.
Enige tijd geleden riepen schepen Katrien Beulens en coördinator horeca Toon De Backer de uitbaters van nachthoreca te Aalst bij elkaar om de ‘pijnpunten’ van het nachtleven in Aalst samen aan te kaarten. Na een constructief overleg kwamen ze tot 3 belangrijke pijlers, namelijk mobiliteit, veiligheid en communicatie.
Veiligheid en mobiliteit
Schepen van Economie Katrien Beulens: “Na het overleg bleek er voor ons wel wat werk aan de winkel. Elk van deze pijlers moet aangepakt worden met de nodige maatregelen in samenspraak met de betrokken personen en bevoegde diensten. Voor de pijler veiligheid ben ik blij om te zien dat de samenwerking met de politie ook heel nauw kan verlopen. De pijler mobiliteit draait dan vooral rond de taxi’s, waarbij we kunnen meegeven dat hiervoor na de feestdagen ook een overleg zal ingepland worden.”
Communicatie
Wat de pijler communicatie betreft, is op korte termijn actie ondernomen met een facebookpagina. De bedoeling is dat de horeca uit het nachtleven (in groot Aalst) hier alle evenementen op post zodat mensen weten wat er in Aalst allemaal te doen is. Sociale media zijn en blijven toch nog steeds een heel belangrijk communicatiemiddel. Deze pagina kan een mooie aanvulling zijn op de reeds bestaande communicatiekanalen (bijvoorbeeld de website Uit in Aalst) en ook een mogelijke samenwerking met Biensoigné, het interactief forum van en voor jonge Aalstenaars, lijkt aangewezen.
Schepen Katrien Beulens vult nog aan: “De uitbaters beseffen dat ook zij hun steentje moeten bijdragen om dit verhaal te laten slagen en zien dit dan ook volledig zitten. Hopelijk kunnen we met enkele aanpassingen de uitgaande jeugd opnieuw de weg naar Aalst laten vinden.”