Extremis ondervond al even problemen met het adresseren van hun uiteenlopende doelpubliek, gezien ze zich zowel op particulieren als bedrijven richten en deze groepen andere noden hebben. Zo riep Extremis de hulp van Duke & Grace in bij het creëren van een UX-concept dat zowel aan technische als esthetische noden zou voldoen.
“Bij het analyseren van de bestaande strategie kwamen we tot het inzicht dat particuliere klanten over het algemeen eerder naar inspiratie op zoek waren, terwijl architecten, designers en detailhandelaars veel meer interesse toonden in technische tekeningen en andere concrete informatie”, vertelt CEO Bart De Waele. “De nieuwe UX-strategie werd opgebouwd op basis van deze contrasterende interessegebieden: zo werd er een onderscheid gemaakt tussen ‘collecties’, gericht op de particuliere klant op zoek naar inspiratie, en ‘producten’, dat de meubels met hun technische details uitlicht. Deze verschillende catalogi werden zodanig met elkaar verweven dat bezoekers steeds een duidelijke, intuïtieve weg kunnen afleggen doorheen de verschillende webpagina’s. En met resultaat: de aanpassing zorgde voor een betere SEO-performance en lagere bounce rate van de website.”
Extremis gaf ook aan veel belang te hechten aan heldere beeldtaal op hun website. Gezien al Extremis’ doelgroepen baat hebben bij inspirerende fotografie, werd hier dus een sterke focus op gelegd. Met een minimalistisch, tijdloos design is de website dus ideaal om frisse inspiratie op te halen zonder de concreta uit het oog te verliezen. Zo werd de nieuwe hub van Extremis een toonbeeld van hoe harmonieus user experience design en user experience technicity in elkaar kunnen overvloeien.
Benieuwd naar het eindresultaat? Surf gerust naar www.extremis.com.