RONSE – House of Music heeft Dirk Vlerick aangesteld om het salesteam van ArtSound te versterken. In zijn nieuwe functie zal de voormalige ceo van Velleman een groeistrategie uitwerken om het nieuwe Artcore-muzieksysteem op verschillende markten uit te rollen.
Dirk Vlerick was jarenlang ceo van Velleman, de ontwikkelaar en leverancier van elektronische onderdelen uit Gavere. Daar wist hij heel wat kennis op te doen, een keurige managementstijl te hanteren en vooral een sterk netwerk op te bouwen. “Ik ben zeer enthousiast om het team van House of Music te versterken. Het is een dynamisch bedrijf dat de juiste bedrijfscultuur heeft en deze ook uitstraalt”, zegt Dirk Vlerick.
Internationale uitrol
House of Music heeft met Artcore een revolutionair muzieksysteem ontworpen dat met een smartphone of tablet bediend wordt. De compacte luidsprekers kunnen eender waar geplaatst worden en er is slechts één applicatie nodig om een onuitputtelijke bron aan internetradio of streamingdiensten in te schakelen.
“Dirk zijn gedrevenheid, aanpak en ervaring vormen belangrijke elementen voor het nieuwe verhaal rond Artcore”, klinkt het bij House of Music. “Hij past in ons ambitieuze plan om met ArtSound de komende jaren te streven naar een sterke groei. We zijn er dan ook van overtuigd dat hij in staat is om de juiste distribiteurs te vinden en scherpe analyses te maken.”
Dirk Vlerick zal voor het Artcore-muzieksysteem een grondige strategische analyse van de verschillende Europese markten opmaken. Dat doet hij samen met het exportteam. “Geografische uitbreiding is een van de krachtigste opties voor groei, maar ook een van de moeilijkste. Het vinden van de juiste partners in het buitenland is dan ook zeer essentieel”, aldus Dirk Vlerick.