GENT – In een wereld waarin alles almaar sneller gaat, is het cruciaal de juiste beslissing te nemen op het juiste moment. Om in realtime een doeltreffende strategie te ontwikkelen en om de beschikbare middelen te controleren en beheren, hebben bedrijven nood aan betrouwbare informatie die meteen en overal waar nodig toegankelijk is. En dat heeft EMAsphere perfect begrepen. Het Waalse bedrijf, met een tweede kantoor in Gent, haalt 4,5 miljoen euro aan vers kapitaal op en wil wereldwijd marktleider worden.
De tijd is voorbijgevlogen sinds de opstart van het bedrijf in 2013, wanneer deze pioniers bedrijven een duidelijk beeld wilden geven van de financiële en operationele indicatoren die essentieel zijn voor hun management. “Ons klantenbestand heeft zich uitgebreid, van KMO’s tot bedrijven met internationale ambities zoals Adneom maar ook tot belangrijke adviesbureaus zoals Deloitte of Vandelanotte in België, alsook BDO en Grant Thornton in Frankrijk”, aldus Didier Vankeerberghen, co-CEO van EMAsphere.
Hoe werkt EMAsphere?
EMAsphere connecteert rechtstreeks met de beheersoplossingen, ERP-, HR-, CRM- en andere specifieke systemen of zelfs Exceldata van klanten, net als hun boekhoudsystemen. Met deze kant-en-klare cloudoplossing beschikken bedrijven over online dashboards en grafieken die zowel gedetailleerd als duidelijk zijn en waarvan de KPI’s dagelijks automatisch geüpdatet worden.
Voor bedrijfsleiders is dit innovatieve sturingselement gebruiksvriendelijk, intuïtief en breed inzetbaar. De financiële en operationele gegevens, het kasbeheer, de cashprognose van het bedrijf en zijn filialen worden nu voorgesteld in een informatief beslissings-en actiegericht systeem met ingebouwde waarschuwingen en meldingen. EMAsphere biedt eveneens voorspellende analyses en vereenvoudigt het opmaken van prognoses en budgetten.
Klaar voor de scale-up
Na het openen van een bureau in Gent en een filiaal in Parijs, wil EMAsphere een leider worden in het domein van managementreporting. “Daarnaast wil het bedrijf andere territoria veroveren, zijn rekruteringsstrategie voortzetten en tegelijk zijn softwareoplossingen blijven ontwikkelen”, aldus co-CEO Hugues Vandepeutte.
Dit is de tweede fondsenwerving van het bedrijf, maar een derde fundraising vanaf volgend jaar is niet uitgesloten met het oog op een nog grotere internationale expansie.