De Gentse startup OJOO lanceert als eerste techbedrijf een aanpasbare Pokémon catch uitdaging. Met deze nieuwe feature speelt het bedrijf in op de PokémonGo hype van de afgelopen weken.
“OJOO trekt al langer de kaart van augmented reality. Daarom vinden we de enorme belangstelling voor PokémonGo een erg goede zaak. Met onze feature bieden we iedereen de kans om de Pokémon te vervangen door eigen afbeeldingen”, legt oprichter Peter Symons (foto) uit. “Dat biedt zeer ruime mogelijkheden voor branding door middel van gamification.”
Via de OJOO is het mogelijk om media, opdrachten en beloningen aan locaties toe te voegen. De OJOO technologie zet die daarna om in een interactieve app. Zo kan iedereen zijn eigen interactieve gids, zoektocht of stadsspel maken. Een leuke rondleiding, zoektocht of hotspot ervaart de speler daardoor op een speelse en interactieve manier via zijn of haar mobiel toestel.
Marketeers en creatievelingen kunnen dus aan de slag met de talloze mogelijkheden die de nieuwe ‘catch’ uitdaging biedt. Je kan zowel de bal als ‘het beestje’ vervangen door je eigen afbeeldingen op maat.
Ojoo beschikt nu een over een uitgebreid gamma aan uitdagingen waar iedereen zelf augmented reality games en gidsen kan maken. Zo bracht de stad Deurne hun toeristisch aanbod in kaart, bood het Europees Parlement interactieve wandelingen aan in Brussel en hebben in Vlaanderen een 40-tal attracties en musea hun schatten gedigitaliseerd met OJOO. In de toekomst wil OJOO zich toespitsen op het uitbreiden van de mogelijkheden van de studio.
“In elke stad en elk dorp willen we de mensen laten kennismaken met interactieve verhalen en zoektochten. Samenwerkingen met inhoudelijke partners zorgen voor nog betere inhoud”, vertelt Peter Symons. “En wat de Pokémon-hype betreft, denken we al aan bewegende targets, 3D elementen, enzovoort. De catch feature is nog maar het begin.”