Als bekende Vlamingen zich ook op het zakelijke pad begeven, vertaalt zich dat niet altijd noodzakelijk ook in grote successen. Maar met Odette Lunettes uit Beveren lijkt dat anders te liggen.
Het brillenmerk van Eline De Munck dat pas eind vorig jaar is gelanceerd is inmiddels al een vaste waarde in het e-commercelandschap en het is ook in een veertigtal optiekzaken in Vlaanderen te koop, waaronder ook tien in Oost-Vlaanderen. Ook in Nederland en Frankrijk zijn de brillen aanwezig in telkens twee zaken.
De brillen uit de collecties van Eline De Munck (rechts op de foto) hebben geen grote opschriften, maar wel één kenmerkend detail: op de Temple Tip – het uiteinde van het beentje – is de ‘O’ van het logo verwerkt.
“De filosofie achter mijn brillenmerk is simpel: hippe, toffe fashionbrillen maken tegen een betaalbare prijs. Zo hoef je geen 5 jaar met dezelfde bril rond te lopen. Je kan er je eigen brillencollectie mee uitbreiden, het zorgt voor de nodige afwisseling op je neus én je bent steevast mee met de trends”, vertelt Eline De Munck, die nadrukkelijk zelf haar brillen promoot en dus bijna permanent personal branding handig inzet als marketinginstrument. Zo postte ze afgelopen weekend nogal wat foto’s van haar aanwezigheid op de festivalweide van Werchter.
De doelgroep van Odette Lunettes zijn mannen en vrouwen, jong en oud, die op een creatieve manier willen spelen met hun uitstraling. Mensen die een bril zien als een onderdeel van hun outfit en zich willen differentiëren door te variëren. Verschillende andere bekende Vlamingen, onder wie Ann Van Elsen en Adil El Arbi, zijn ondertussen ook ambassadeurs van het merk.