Lost in Pablos Parfum De Lost in Pablos Parfum wordt gepromoot door acteur Aimé Claeys en zijn vader Francis. Foto: if

Een vleugje tabak, leder en eikenmos: kledingzaak pakt uit met uniek parfum en bekende koppen

Tijdens de Week van de Belgische Mode mag het voor veel lokale handelaars wat meer zijn. Ze zetten graag hun kleren, schoenen en juwelen van Belgische makelij extra in de verf. Ook Gentse herenkledingzaak Lost In Pablos pakt deze week uit met iets speciaal.

Wie nog op zoek is naar een unieke geur, kan zijn zoektocht staken. Kledingzaak Lost in Pablos op de Gentse Vrijdagmarkt lanceert een eigen Lost In Pablos Eau De Parfum, een karaktervolle mix van zwarte thee, sandelhout en eikenmos en aangevuld met tonen van tabak, leder en kasjmierhout.

Uitbaatster Lisa Deridder wilde gaan voor een niet-alledaagse geur die hopelijk bij de meeste mensen in de smaak valt. “Het is een ongebruikelijke geur, maar tot nu toe heb ik alleen nog maar positieve reacties gekregen”, zegt Deridder.

Gentse parfumeur

Na twee jaar brainstormen met Gentse parfumeur Kristof Lefebre van Miglot Fragrance Lab kwamen de twee uiteindelijk tot de ideale geur. “Ik zie parfum, naast kleren, als een manier om jezelf te presenteren”, zegt Deridder. “Het is eigenlijk een soort onzichtbaar kledingstuk. Iets dat nog ontbrak in mijn zaak.”

Deridder maakt bij Lost in Pablos herenkostuums op maat. Je zag misschien al één van haar maatpakken passeren in VTM-programma Blind Getrouwd. Maar liefst twee van de vier mannelijke kandidaten verschenen aan het altaar in een kostuum van de Gentse.

Lisa Deridder in haar zaak Lost in Pablos. Foto: fvv

Karaktervolle koppen

Maar naast maatpakken, heeft ze nu ook een uniek parfum dus. Met de Lost in Pablos Eau de parfum wil de onderneemster de sfeer van de jaren 80 oproepen. Voor de campagne ging ze dan ook op zoek naar twee karaktervolle koppen om het parfum te promoten.

“Acteur Aimé Claeys en zijn vader Francis zijn twee mannen met charisma die perfect passen binnen de jaren 80-setting die ik in mijn hoofd had”, zegt Lisa. “Denk maar aan Fargo, True Detective, oldtimers en … perfect zittende kostuums natuurlijk.”

Het parfum ligt vanaf dinsdag in de rekken. Voor 50 ml betaal je 89 euro, voor 100 ml 129 euro. Vrijdag 13 oktober doet de winkel nog een lanceringsevement om de nieuwe geur te promoten en de zesde verjaardag van de winkel te vieren. Deridder is blij met de weg die ze heeft afgelegd en doet als puur Belgisch merk tijdens de week van de Belgische Mode graag iets extra.

Week van de Belgische mode

Tientallen Gentse winkels nemen deze week deel aan de Week van De Belgische mode. Gent is dit jaar gaststad. Wie deze week gaat shoppen bij een van de deelnemende winkels, krijgt een totebag ontworpen door Gentse illustratrice Eva Mouton. Deelnemende handelaars kan je herkennen aan een raamsticker van ambassadeur Evy Gruyaert.

Er is ook een ‘Ik koop Belgisch wandeling’ uitgestippeld. Die neemt je mee langs een reeks opvallende Gentse adresjes. Als je nadien je favoriete winkeletalage doorgeeft, kan je een bon ter waarde van 200 euro winnen.

Foto: if