E5Mode

e5 mode en ECG krijgen met Alexander Talpe dezelfde ceo

E5 mode heeft een nieuwe ceo. Die luidt naar de naam van Alexander Talpe. Hij wordt ook hoofdaandeelhouder van de winkelketen met hoofdzetel in Sint-Niklaas. Daarnaast neemt de 35-jarige ondernemer een meerderheidsparticipatie in het ontwerp- en aankoopbureau ECG, waarvan hij al ceo was.

Alexander Talpe is sinds 2012 ceo van ECG, het zusterbedrijf van e5 mode dat de merken voor de winkelketen ontwerpt en laat produceren. Beide bedrijven vallen nu dus onder één leiding. “De waarden en missie van e5 blijven dezelfde. De vernieuwing van de winkels en de digitale transformatie zal ik verderzetten. Nadat ik uitgebreider kennisgemaakt heb met alle facetten van e5 mode, zal ik de verdere strategie bepalen en het toekomstige pad al dan niet bijsturen”, klinkt het bij Alexander Talpe. “Bij ECG wil ik de ingeslagen richting voortzetten. Ik wil actief verder werken aan de diversificatie van de klantenportefeuille.”

Shopinvest

Alexander Talpe neemt het hoofdaandeelhouderschap van e5 mode en ECG over van Shopinvest. Hij krijgt de helft plus één aandeel. Daarmee geeft Etienne Kaesteker, die e5 mode samen met zijn echtgenote in 1979 oprichtte, het aandeelhouderschap over aan zijn neef. “Het is tijd om de fakkel door te geven aan een jongere generatie. Ik vind het belangrijk dat e5 mode een familiebedrijf blijft”, zegt Etienne Kaesteker. “Raad over e5 mode geef ik nog graag, maar de verantwoordelijkheid geef ik door. Mijn rol bij Shopinvest daarentegen zal uitbreiden. Ik wil echt gaan voor het ondersteunen en samenbrengen van dynamische, veelbelovende ondernemers, via een minderheidsaandeelhouderschap.”

Continuïteit

Dat zowel e5 mode en ECG in Belgische handen blijven, verzekert de continuïteit voor de meer dan 500 personeelsleden. Alexander Talpe wil verder de productontwikkeling dichter bij de eindklant brengen door op een nauwere samenwerking tussen beide bedrijven in te zetten. “Als we vanuit de verkoop bij e5 mode informatie over onze klanten verzamelen, dan kunnen we de ontwikkeling van de merken bij ECG beter afstemmen op de eindklant”, verduidelijkt Alexander Talpe. “Vanuit een eenduidige visie wil ik focussen op onze eigen sterktes. Daarnaast blijft ECG ook verder verkopen aan derde partijen.”