Toerisme Vlaanderen gaat elk jaar op zoek naar inspirerende toeristische projecten, producten en personen. De beste inzendingen krijgen tijdens de Awards Show op 27 januari 2015 een prestigieuze Toerisme Vlaanderen Award.
Maar liefst 125 kandidaten schreven zich in of werden voorgedragen om kans te maken op één van de awards die in zes categorieën worden toegekend. Een onafhankelijke jury koos daaruit telkens drie genomineerden. Bij de genomineerden zijn ook drie Gentse kandidatnen.
Zo sleepte Backstay Hostel een nominatie in de wacht in de categorie Beste Innovatief Toeristisch Product. Het is de zoveelste erkenning voor dit originele project van Nele Van Damme en Koenraad Belscack, ( http://www.madeinoostvlaanderen.be/nieuws/upgrade-estate-studentenhuisvester-doet-veel-meer-dan-koten-verhuren/ ) die met Upgrade Estate al eerder bewezen dat innovatief ondernemerschap met oog voor de actuele trends heel wat kan opleveren.
De campagnes “No design to waste” en “The Monuments Man”, respectievelijk van Design Museum Gent en Visit Gent, zijn dan weer genomineerd in de categorie “Beste toeristische marketingcampagne