GENT – Teamleader organiseerde vandaag zijn 5de editie van “Work Smarter” in Flanders Expo te Gent. Waar het event vorig jaar al zo’n 600 bezoekers wist te lokken, steeg dit aantal deze editie naar maar liefst 950 nieuwsgierigen uit heel Vlaanderen. Met de baseline “Work like a pro” wil het evenement ondernemers vooral inzichten bieden in hoe ze efficiënter en professioneler kunnen werken. Wij konden CEO Jeroen De Wit en spreker Jonas Dhaenens van Combell strikken voor een exclusief interview.
Jeroen legt uit waarom Work Smarter zo belangrijk is voor zijn bedrijf: “Aangezien Teamleader over het algemeen alles vanop afstand doet, vinden we het belangrijk om van tijd tot tijd onze klanten fysiek te ontmoeten en ook de menselijke kant van Teamleader te laten zien. Bovendien hebben we zelf niet alle wijsheid in pacht. Via het event halen we daarom andere sprekers en partners naar hier die onze klanten een antwoord kunnen bieden op al hun vragen. Ten slotte levert het event ons jaarlijks extra klanten en zelfs toekomstige collega’s op.”
Work like a pro-corner
Work Smarter bestaat zowel in België als in Nederland en groeit elk jaar. Gloednieuw in deze editie is de “Work like a pro”-corner. “Naast de interessante verhalen van de 16 sprekers en de integratiebooth waar je al onze partners kan terugvinden, kunnen klanten dit jaar ook al hun andere vragen beantwoord zien via deze Pro Corner. Hier zullen experts van zowel Teamleader, Combell als SD Worx aanwezig zijn om je verder te helpen.”
Product Wall
Waar ik volgens Jeroen zeker eens moest langsgaan is de Teamleader Product Wall. “Het volledige product engineering team is hier aanwezig en legt je uit hoe we van een idee naar een uitvoering gaan. Ze tonen je ook de nieuwe features die we klaarhebben en enkele primeurs van zaken die we in de toekomst gaan releasen. Zo lanceren we vandaag onze nieuwe mobiele applicatie, een nieuwe tijdsregistratietool en een volledig nieuwe, leuke visuele toevoeging voor het managen van salesdeals.”
“Allemaal zaken waar onze klanten naar op zoek zijn”, volgens Jeroen. “Want hoewel het leuk is voor deze KMO’s om te lezen over blockchain en AI, is het voor hen vooral belangrijk dat ze op het einde van de dag de technologie gewoon kunnen toepassen in hun bedrijf.”
16 ondernemersverhalen
Maar liefst 16 sprekers brachten vandaag hun verhaal. Gaande van Eline De Munck, die het succesverhaal van Odette Lunettes uit de doeken deed en Wouter Torfs, wiens bedrijf al voor de 10de keer verkozen werd tot Best Workplace, tot Joost Callens van het Oost-Vlaamse bouwbedrijf Durabrik en ondernemersduo Dries & Yuri dat met Wasbar en Chez Claire de ene hype na de andere uit de grond weet te stampen.
Ook Jonas Dhaenens van Combell, een gevestigde waarde met 20 jaar ervaring in het Vlaamse ondernemerslandschap en ver daarbuiten, schetste hoe hij door middel van consolidatie en overnames zijn imperium geleidelijk aan uitbreidde tot wat het vandaag is. Daarnaast is hij met zijn bedrijf aanwezig in de gloednieuwe Pro Corner. “Iedereen kan bij ons vandaag terecht met vragen over hun digitale identiteit. Naar de toekomst toe willen we bovendien, net als Teamleader, partnerships uitbouwen met verschillende bedrijven hier aanwezig om onze klanten de meest geschikte tools te kunnen aanbieden.”
Overname of niet?
De laatste dagen was er al heel wat te doen omtrent de mogelijke overname van de TransIP Group door Combell. Dhaenens zegt hierover het volgende: “Ik wil mijn bedrijf sneller laten groeien door samenwerking, partnerships en overnames. Dat is wat we altijd gedaan hebben en ook één van de tips die ik de bezoekers van Work Smarter wil meegeven. Op dit moment hebben we een fusievoorstel met een vrij grote Nederlandse groep om op die manier de krachten te bundelen. Alles hangt nu af van de Nederlandse autoriteiten of deze deal kan doorgaan of niet.”
Work Smarter On Tour
Deze editie van Work Smarter zit er helaas op, maar Jeroen De Wit heeft nog meer in petto: “In het najaar gaan we een kleinere Work Smarter On Tour organiseren. Met een kleinere, meer bescheiden setting trekken we van provincie naar provincie. Op die manier willen we het klantencontact nog verder uitrollen.”