thumbnail_Trendskout founder vlnr Pauwel Grepdon Tom Muylle Koen Ovaere

Dilaco en Trendskout brengen AI-oplossingen naar KMO’s

GENT - Het Brusselse IT-bedrijf, Dilaco, sloot een partnership af met het Gentse AI-softwarebedrijf Trendskout. Het doel van deze samenwerking is om de Machine Learning activiteiten op elkaar af te stemmen en zo met de meest ontwikkelde en gebruiksvriendelijke oplossing naar de eindgebruiker te gaan.

Het gebruik van artificiële intelligentie en machine learning belooft de komende jaren enorm te boomen. Daarom besloot Dilaco om hier, naast het huidige aanbod in IT outsourcing, consulting en cybersecurity, een belangrijke pijler van te maken. Het ging hiervoor op zoek naar een solide partner en deze werd gevonden in de Gentse AI-softwarebedrijf Trendskout. Samen zullen ze geïntegreerde AI oplossingen aanbieden door de expertises van beide partijen te combineren.

1 + 1 = 3

“Wij zijn erg verheugd met dit partnership”, stelt Pauwel Grepdon, naast Koen Ovaere en Tom Muylle één van de oprichters van Trendskout. “Binnen Trendskout beschikken we over een diepe AI kennis die zich vertaalt in ons AI softwareplatform. Om een écht succesvol AI project op te zetten is daarnaast ook een goed begrip van de processen op business vlak onontbeerlijk. Hierin is de jarenlange expertise van Dilaco in diverse dienstensectoren een enorme troef.” Waarop Grepdon besluit: “De combinatie van onze AI kennis met de specifieke sectorkennis van Dilaco maakt dat de uiteindelijke meerwaarde voor de eindklant maximaal is. Een klassiek verhaal waarbij één plus één drie wordt.”

Sectorkennis gecombineerd met technologie

“Bij Dilaco genereren we waarde voor onze klanten door onze diepe sectorkennis en technische expertise te combineren met de beste technologie. In Trendskout hebben we een partner gevonden waarmee we de toepassing van Machine Learning in het oplossen van specifieke vraagstukken eenvoudig kunnen maken. Door onze krachten te bundelen zullen we in staat zijn de adoptie van Machine Learning in de Benelux significant te accelereren”, besluit Jeff de Kleijn, CEO bij Dilaco.