Leentje Rooms stampte in november 2019 haar eigen kledinglijn MILLEDJU uit de grond. “Alles was net klaar voor lancering toen het land in lockdown ging. Bovendien werd nieuwe kleding in deze crisis haast overbodig. Het was dus alles behalve een makkelijke start.”
De collectie van MILLEDJU bestaat uit op en top vrouwelijke, klassevolle en tijdloze kledij. De kledij bevindt zich in het iets duurdere luxe segment en is bovendien zeer exclusief. “Van elke maat is er slechts 1 stuk aanwezig. Ik heb hiervoor een exclusiviteitscontract met de producent. Je zal dus niemand in onze streek tegenkomen met hetzelfde kleedje als jou.”
Naast de webshop heeft Leentje ook een eigen winkel in de Vossekotstraat in Sint-Niklaas waar mensen de kledij kunnen komen passen.
Digitale modeshow
Om zowel haar eigen merk als andere lokale handelaars in de kijker te zetten, besloot Leentje een digitale modeshow te organiseren. “Ik nam contact op met het lokale platform Shoppla, dat ook tijdens Corona het licht zag, met de vraag of zij dit mee wilden organiseren als overkoepelend platform. Ze waren meteen super enthousiast en sprongen mee op de kar.”
De show werd vooraf opgenomen in Volvo garage De Keulenaer te Beveren-Waas. Deelnemende handelszaken zijn Belly Bo (lingerie), Milau (handtassen), Comfort Store (schoenen), 33 December (juwelen), MILLEDJU (kleding) en het streekbiertje Papitou.
Tapas
De show is gratis te volgen na registratie via Shoppla.eu. Wie dat wil kan ook tapas van Traiteur De Schepper uit Kallo bestellen. Deze worden aan huis worden geleverd op een door jou gekozen tijdstip. “Op deze manier kan men er een gezellige coronaproof avond onder vrienden van maken. De show is ook uitermate geschikt voor heren, aangezien er ook herenkleding zal geshowd worden”, geeft Leentje nog mee.