Digitale marketingspecialist Trinch biedt kansen aan stagiairs

aaaaludoverhaegetrinchDe webbouwer Trinch, die ook een kantoor heeft in Merelbeke, is  is het schoolvoorbeeld van hoe uit een zelfstandige activiteit in bijberoep een heus bedrijf kan groeien, dat voor werkgelegenheid kan zorgen. Met anderen woorden van hoe ondernemerschap werl degelijk een belangrijke bijdrage levert tot de economische ontwikkeling.

“Trinch is aan het einde van de jaren negentig ontstaan in het West-Vlaamse Pittem, vanuit een samenwerkingsverband tussen 3 bevriende zelfstandigen in bijberoep”, legt Ludo Verhaege uit. “Daaruit kristalliseerde in 2005 een heus bedrijf, dat dan officieel Trinch werd gedoopt. In het begin waren we webbouwers pur sang, maar onze klanten vroegen steeds meer verwante diensten. Dus kwamen er ook mensen bij die deze diensten konden leveren, zoals een copywriter. Bij Trinch merkten ze dat klanten soms moeite hadden om hun sites keurig tekstueel gevuld te krijgen.  Ik ben toen die copywriting gaan doen en ben eigenlijk een tweetal jaar geleden de structurele Oost-Vlaamse poot van Trinch geworden.”

Deze organische groei is typerend voor Trinch dat niet langer alleen websites bouwt maar een heel gamma van diensten aanbiedt om digitale marketingcampagnes te runnen: design, apps, copywriting, SEO, SEA, Google AdWords. Trinch is dus een one-stop-shop geworden voor alle digitale marketing.

“We werken voor klanten uit het hele land en uiteraard zitten we in een sector waar veel concurrentie is, maar met onze digitale oplossingen hebben we toch bijvoorbeeld al de  de verjaardagssite voor 50 jaar Volvo Car Gent gebouwd en maken we nu een site voor een bouwbedrijf uit Lokeren. Klanten kiezen voor aanpak, referenties, en uiteraard ook prijs, niet zozeer voor het bureau om de hoek.”

Ludo Verhaege benadrukt ook dat Trinch altijd is trouw gebleven aan zijn zelfgebouwde CMS-systeem en niet kiest voor de nochtans populaire “Daardoor kunnen we altijd een eigen oplossing programmeren. En vooral onderscheiden we ons door een correcte service. Onlangs hoorden we van een klant dat hij voor dezelfde vraag offertes had binnengekregen van 1.200 tot 20.000 euro, waarbij de aanbieder van die laatste offerte zelfs niet één vraag had gesteld. Noch het ene uiterste noch het andere is bij ons denkbaar: we luisteren exact naar de klant wat hij nodig heeft, en plakken daar een correcte prijs op. Dat lijkt ons volstrekt normaal, maar normaal doen is blijkbaar ook iets waar je je kan mee onderscheiden.”

Trinch werkt ook graag met stagiairs. “Ons team bestaat al uit meer dan tien medewerkers en sommigen van hen zijn hier aan de slag kunnen gaan nadat ze zichzelf tijdens een stage hadden bewezen. Vandaar dat stagiairs met softwarekennis, “goesting”  en een grote klantgerichtheid zeker altijd werlkom zijn.”