Onlyhumans haalt met Next Apps een lieveling van Apple aan boord. De groep versterkt met deze fusie haar technologische pijler met maar liefst 27 experten in digitale strategie, user experience, interface design en ontwikkeling. Met veel aandacht voor eenvoud en kwaliteit realiseerden de partners van Next Apps, Wim Van Buynder, Christophe Todts en Sander Versluys, samen met hun team de voorbije zeven jaar een stevige groei. Die werd onlangs nog bekroond met een nominatie in Deloitte’s Technology Fast 50.
Cruciale rol voor apps
CEO Tom Bogaert benadrukt: “Merken en organisaties beseffen maar al te goed dat apps een cruciale rol spelen in hun toekomst. Met apps kunnen bedrijven een extra en bedrijfseigen kanaal creëren. Da’s onwaarschijnlijk waardevol.”
“Mobile is vandaag een onmisbaar onderdeel binnen de digitale strategie van je bedrijf”, vult CFO Geert Bogaert aan. “Klanten komen naar Next Apps voor begeleiding in die strategie, weliswaar met een sterke focus op mobile experience.”
Excellence eerst
Jens Mortier, Chief Creative Officer, werpt bijkomend licht op de opvallende fusie: “Wij hebben een ijzersterke creatieve reputatie en Next Apps heeft diezelfde visie op mobile experiences. Klanten kunnen nu rekenen op nog diversere expertises in de groep. In die context kun je een app lanceren met alles erop en eraan, met een campagne en de juiste digitale content. Of het kan een unieke live experience zijn, die een onvergetelijke indruk nalaat. Wij zijn dus enorm verheugd dat Next Apps bij de groep komt.”
Mature markt
De tijd dat elke vluchtige gimmick-app het nieuws haalde, is gelukkig voorbij. Ondertussen zijn apps een vast onderdeel geworden van het dagelijkse leven en is de markt matuur geworden – al zijn de mogelijkheden ervan nog lang niet uitgespeeld. De logische volgende stap? Dat was voor Next Apps dit partnership met Onlyhumans.
De groep telt in totaal meer dan 200 medewerkers gespreid over kantoren in Antwerpen, Mechelen, Gent, Brussel, Brugge en Lokeren. Dankzij de samenwerking kan Next Apps zijn klanten nu ook branding (Today), employer branding (Fantastic), webontwikkeling (Code d’Or), digitale storytelling (Onlyhumans), creatieve en strategische merkbegeleiding (mortierbrigade) en live experiences (meetmarcel) aanbieden.
Foto: © Lukas De Groodt