29573189_10155231497802382_8754715992519491660_n

Digital Content Creation bootcamp: een korte, intense trip doorheen de mogelijkheden van contentcreatie

GENT - In december 2021 vindt het eerste bootcamp plaats van het postgraduaat Digital Content Creation van Artevelde Academy. De tak van Arteveldehogeschool die zich specialiseert in opleidingen voor professionals werkt hiervoor samen met mediamerken, communicatiebureaus en andere organisaties.

Structurele partnerschappen met de communicatiesector en het bedrijfsleven vormen het fundament van Artevelde Academy. Met het vijfdaagse bootcamp zet het postgraduaat Digital Content Creation een volgende stap in co-creatie met het werkveld.

Samen met (Oost-Vlaamse) bedrijven

Experten van Duke & Grace, Gutz and Glory, Hannibal en Creatief Schrijven zullen de cursisten begeleiden tijdens het bootcamp wanneer zij merken analyseren, een socialemediaplan opstellen en content creëren, zoals artikels, microblogs, foto’s en Instastories.

Cases starten vanuit een realistisch scenario in samenwerking met merken en organisaties. Foodmaker, Fibre Mood, Compagnie Cecilia, Woest, Sundae, Music Mania Records, Yugen Kombucha en Cup zijn van de partij. Mediaspelers, zoals MNM, één, Willy, Ketnet, StampMedia, FACTS (Easyfairs), Boss’em en Warner Music draaien mee in een coachingtraject bij video-opdrachten.

“Ik kijk héél erg uit naar wat de nieuwe lichting studenten van het postgraduaat Digital Content Creation voor Willy in petto heeft”, aldus Annelies Orye, netmanager bij Willy radio. “Ik ben heel benieuwd naar hun kijk op ons merk en hun video-ideeën voor Willy. Dit postgraduaat geeft veel studenten net die portie extra skills om vervolgens makkelijk te kunnen meedraaien op een radioredactie als de onze dus het is voor ons ook een enorme kans om nieuw talent te spotten.”

Korte, intense trip

Het postgraduaat Digital Content Creation is een opleiding van één semester. Een korte, intense trip doorheen de mogelijkheden van contentcreatie. “Je wordt in no time klaargestoomd om jezelf als digital creative op de kaart te zetten en de markt te imponeren met creatieve en doordachte digitale content (foto, video, tekst)”, vertelt Bart Haegens, die het postgraduaat coördineert. “Dit jaar pakt de opleiding uit met een strakke eindsprint. Gedurende de laatste vijf dagen van het semester in december slaan we de virtuele tenten op op de benedenverdieping van Duke & Grace. Alle skills en kennis die de cursisten verzameld hebben tijdens hun opleiding wordt samengebracht én verzilverd.”

Win-win

An Leenders, directeur bij Creatief Schrijven: “Het is zo waardevol dat het postgraduaat Digital Content Creation levenslang leren in de praktijk brengt door een context te creëren waarin de studenten zowel formeel als informeel en op de werkvloer kunnen leren. Hun frisse blik helpt ons om de digitale content van onze eigen organisatie scherp te houden. Win-win voor beiden.”

Charlotte De Mets, Head of marketing bij Warner Music Benelux: “Het voorbije jaar namen we met Warner Music Benelux deel aan de content workshops en mochten we 1 student als stagiair begeleiden binnen het team. De workshop content creatie is een uitgelezen kans om als bedrijf je eigen brand values en social media strategie af te toetsen bij een belangrijke doelgroep; jonge digital content professionals met een hart voor muziek. Dankzij de gedrevenheid en het professionalisme van de studenten en de goede omkadering vanuit het docententeam kom je snel tot mooie resultaten. Het materiaal dat de studenten aanleverden bleek achteraf perfect inzetbaar op onze eigen kanalen. Een win-win voor iedereen!”