WIYSI

Digital agency doorbreekt samen met BV’s taboes in het schemerlicht van de lockdown

SINAAI/WAASMUNSTER - Ann-Sophie Van Triel (25) is zaakvoerder van het digital agency Social Issue, gespecialiseerd in branding. Met de campagne "What's your social issue?" wil ze de taboes in het schermlicht van de lockdown doorbreken. 13 bekende Vlamingen en Nederlanders delen hun bekommernissen en issues in een beklijvend interview.

Het afgelopen jaar vertoefden we meer in ons kot, maar vonden we dankzij de online deelcultuur onze weg sneller naar elkaar. De digitale wereld gaf ons collectief overlevingsvermogen een warme thuis, maar de pandemie legde toch een aantal onzichtbaarheden bloot. Zo blijven heel wat issues onbesproken en laten we slechts een glimp van ons ‘perfecte’ leven zien om onze likeability niet in het gedrang te brengen. Digital agency Social Issue uit Sinaai zag het als een persoonlijke queeste om net die wereld achter de schermen te ontsluieren.

“Met de campagne “What is your social issue?” gaven we dertien bekende Vlamingen (en Nederlanders) in tien interviews de kans om hun bekommernissen en issues te delen”, legt initiatiefneemster Ann-Sophie Van Triel uit. “Zo willen we vooral het taboe rond het uiten van onzichtbare doch aanwezige gevoelens en gedachten doorbreken.”

Heel wat bekende koppen

Sinds 8 maart onthult Social Issue op haar Instagram pagina geleidelijk aan de namen van de bekende Vlamingen die geïnterviewd werden. Zo zagen we onder andere al dat zanger en acteur Roel Vanderstukken, profvoetballer Yannick Thoelen en zijn vriendin Kim Vandoninck, TAGMAG presentatrice Jaël Ost en Pukkelpop organisatoren Chokri en Sarah Mahassine de revue zullen passeren. Maar dat is nog niet alles. Ook professioneel danseres Gill Requière, strafpleiter en auteur Walter Van Steenbrugge, chef kok en ondernemer Nick Bril, influencers Luna en Lenthe Stevens en MNM DJ Anoushka Melkonian gaven een interview.

Exclusieve hoodie

Op 18.3.2021 om 11 uur, exact één jaar nadat België in een eerste lockdown ging, lanceert Social Issue hoodies die de slagkracht van elke boodschap kunnen vergroten. Zo krijgt iedereen de kans om via een digital journal op www.socialissue.be anoniem zijn of haar hart te luchten naar het voorbeeld van de BV’s. “Waar struggle jij vandaag vooral mee? What is your social issue? Op die manier hopen we de impact van de meerdere lockdowns op de psyche van de bevolking aan het licht te brengen. Simpelweg echte problemen van echte mensen bespreekbaar maken”, aldus Ann-Sophie. “Let’s put the social back in social media.”

“Met een exclusieve hoodie trachten we die dynamiek van de campagne te visualiseren. Wie een trui koopt, krijgt bovendien de kans om in de gedachtenwereld van de bekende koppen te kruipen. Hoe we dat doen, verklappen we nog niet”, geeft de Oost-Vlaamse onderneemster ten slotte geheimzinnig mee.

Volg alles via www.instagram.com/socialissue.be en www.socialissue.be