Vanaf nu mag deverfwebshop.be dus de titel van winnaar van de Logistic Champion Award 2021 dragen, maar wat houdt dat juist in? “Criteria die doorslaggevend waren bij het toekennen van deze Award waren o.m. betrouwbaarheid/snelheid van levering en gratis verzekering van kapotte of verloren goederen”, luidt het bij SafeShops, een belangenorganisatie voor e-commerce.
“Dat wil zeggen dat onze tienduizenden klanten onze pakjes verzorgd vinden, ze op tijd zien toekomen en dat ze ook veilig zijn ingepakt”, verduidelijkt CEO Pieter De Witte. Al jaren wordt er achter de schermen van deverfwebshop.be hard gewerkt om de vele pakketjes niet alleen snel, maar ook veilig verpakt buiten te krijgen. “Verf is zeker niet het gemakkelijkste product om te versturen”, voegt Pieter De Witte toe. “Er kan tijdens het transport heel wat mee gebeuren. Je zal maar net die persoon zijn die een nieuwe smartphone bestelde, die achter een lekkende pot verf op de transportband ligt. Wij zetten er heel erg op in om zulke scenario’s te voorkomen. Ons schadepercentage is dan ook verwaarloosbaar.”
Waardering van de consument
“Dit jaar zaten 98 Belgische webshops in de running voor een Award. Om de winnaars te bepalen deed SafeShops.be een beroep op de ervaringen van bijna 4.000 online shoppende consumenten”, zegt SafeShops. Ook een heel aantal klanten van deverfwebshop.be mochten een tijdje geleden hun mening geven. “We kregen een mooie respons”, aldus Pieter De Witte. “Het was fijn om te zien dat er zo veel van onze klanten bereid waren om ons te evalueren. Dat die evaluatie dan ook nog erg positief was en leidde tot een award, is gewoonweg schitterend.”
Het kan altijd nóg beter
Ook nu er een award op het palmares staat, is het voor deverfwebshop.be nog lang niet gedaan. “Er is altijd nog ruimte voor verbetering en er zijn altijd evoluties om te volgen”, verklaart Pieter De Witte. “Op dit moment zijn we bijvoorbeeld grondig de duurzaamheid en milieuvriendelijkheid van onze verpakkingen onder de loep aan het nemen, omdat we toch merken dat dat iets is wat speelt bij onze klanten.”
Het kadert ook helemaal in de vele andere optimalisaties die het afgelopen jaar al bij deverfwebshop werden doorgevoerd, zoals een volledig vernieuwde lay-out van de shop, een integratie met Zendesk om onze klantenservice te optimaliseren, en het op punt zetten van het productaanbod.