Deutsche Bank start met Café Capital, een interactief kennisplatform

0000000db__Vanuit haar positionering als referentiebank voor beleggers en haar nieuwe credo “Eis meer voor uw geld” opent Deutsche Bank het nieuwe webplatform ‘Café Capital’. Ze draagt daarmee concreet bij tot de financiële geletterdheid van de Belgen.

“De financiële crisis in 2008 had een grote impact op het gedrag van consumenten tegenover de financiële instellingen en hun marketing. Sindsdien eisen burgers meer relevante informatie, meer duidelijkheid en een actievere inzet van hun bank”, verduidelijkt Jean-Michel Segers van Deutsche Bank, dat in Oost-Vlaanderen kantoren heeft in Aalst, Gent, Oudenaarde en Sint-Denijs-Westrem.

“Deutsche Bank heeft het altijd al erg belangrijk gevonden om haar expertise te delen en is er stellig van overtuigd dat hoe beter een spaarder of belegger geïnformeerd is, hoe beter hij of zij in staat zal zijn om zijn wensen uit te drukken en de meest geschikte oplossing te kiezen.”

Daarom luistert Deutsche Bank naar eigen zeggen nu aandachtiger dan ooit naar haar beleggers. Want als ze daadwerkelijk meer eisen voor hun geld, betekent dat ook dat ze een heldere uitleg moeten krijgen van de bank, zonder al te veel jargon, en dat ongeacht het gebruikte kanaal. De adviseurs van Deutsche Bank spannen zich dagelijks in om voldoende leerrijke en duidelijke informatie te verstrekken, zelfs over complexe onderwerpen. Als ondersteuning hiervoor besliste Deutsche Bank om haar aanwezigheid op de Belgische markt voor particuliere beleggers te verstevigen met een nieuw webinitiatief: Café Capital.

Café Capital is een interactief webplatform (cafe-capital.com) met barman Georges, een ex-bankier, in de hoofdrol. Op het platform staan didactische filmpjes over producten, de economische principes en de financiële actualiteit. Enkele voorbeelden: “Wat zijn gestructureerde producten?”, “Wat is de Europese Centrale Bank?”, “Wat is een spread”, “Wat is het verschil tussen kapitalisatie en distributie?”

Bovendien kan de surfer ook zelf alle financiële vragen stellen waarop hij graag een duidelijk en beknopt antwoord wil van Deutsche Bank. De frequentste en/of populairste vragen worden uitgelegd in een filmpje. Bezoekers kunnen bovendien ook stemmen op vragen van anderen zodat zij sneller een antwoord krijgen.