Derolic heeft geen managementboeken nodig om te groeien

aaaderolicDe Vlaamse economie leeft nog altijd bij de gratie van honderden kmo’s die in alle stilte en met veel zin voor ondernemerschap hun ding doen en voor tewerkstelling zorgen. De zusterbedrijven De Rycke Roland en Derolic uit Aalter passen ongetwijfeld ook in dat plaatje.

Vanuit de Oost-Vlaamse gemeente zijn ze erin geslaagd klanten te vinden in het hele land. Vanuit  Het eerste bedrijf is als groothandel rond elektriciteit, sanitair en verwarming een paradijs voor de doe-het-zelvers en installateurs, het tweede zorgt zelf voor professionele installaties en neemt de klanten alle zorgen uit handen, en dit op diverse vlakken: elektriciteit, sanitair, verwarming, warmtepompen, zuinig energieverbruik, koeling, ventilatie en domotica.

Derolic kan bogen op jarenlange ervaring en een stevige technische kennis van alle medewerkers. Gezamenlijk hebben de negen medewerkers meer dan honderd jaar ervaring. Ze kennen de wereld van sanitair en verwarming helemaal op hun duimpje.

De belangrijkste succesfactor voor een bedrijf is volgens bestuurder Bruno De Rycke dat het zichzelf voortdurend in vraag stelt en zich niet gaat nestelen in een bepaalde comfortzone of op routine gaat werken. “Derolic is op dat vlak altijd een voorloper geweest. Het heeft geen dure managementboeken nodig om te weten dat het in de eerste plaats belangrijk is om goed te luisteren naar de klanten. De medewerkers van Derolic dringen niets op, maar maken een analyse van de vraag van de klant en geven dan advies over de meest adequate oplossing. Persoonlijke benadering is geen ijdel woord. De duizenden tevreden klanten kunnen dat getuigen. Omdat Derolic bovendien al sinds jaar en dag samenwerkt met de grootste en bekendste merken leidt die persoonlijke benadering tot een enorm hoge score op de klantentevredenheidsschaal. En dat is en blijft de belangrijkste graadmeter. Zo lang die goed zit, staat niets verdere groei in de weg, ook niet in tijden van crisis. ”

Ook in de domeinen waarin Derolic actief is, staat de tijd niet stil. “Maar hoe snel de ontwikkelingen ook gaan, Derolic blijft ze door de open geest, die het bedrijf kenmerkt, wel van nabij opvolgen. In sommige sectoren hoort men wel eens dat de klanten ondertussen beter op de hoogte zijn dan de verkopers, maar de technici van Derolic blijven dankzij hun permanente opleiding wel hun voorsprong behouden”, besluit Bruno De Rycke.